جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
پنجشنبه ۱ مهر ۱۳۹۵ / ۲۰:۴۲
کد مطلب: 38514
۱

جزئیات سرویس رایگان مدارس برای دانش آموزان استثنایی

محسن غفوریان معاون برنامه ریزی آموزشی و توانبخشی سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران پیرامون بحث رفت و آمد دانش آموزان استثنایی و رایگان شدن سرویس مدارس برای آنها درسال تحصیلی جدید گفت: براساس برنامه ریزی ها و برآورد های انجام شده بودجه ای معادل 18 میلیارد و 500 ملیون تومان برای سرویس دانش آموزان استثنایی تخمین زده می شود.
وی ادامه داد: با توجه به این که بیشتر دانش آموزان با نیاز های ویژه برای رفت و آمد از سرویس مدارس استفاده می کنند و جهت رفاه حال آنها در مدارس استثنایی مناطق محروم 100 درصد هزینه ها رایگان اعلام می شود و در استان های کمتر برخوردار نیز تا 70 درصد هزینه ها پرداخت می شود.
 
معاون برنامه ریزی آموزشی و توانبخشی سازمان آموزش و پرورش کشور استثتایی کشور اظهار داشت: برای تامین بودجه رفت و آمد دانش آموزان نوآموز نیاز جدی به همکاری سایر نهادها و دستگاه های اجرایی کشور نظیر شهرداری، شورای شهر و خیرین داریم تا این مساله به راحتی برای دانش آموزان استثنایی اجرا شود.
 
وی ابراز کرد: رفت و آمد یکی از مسائل اصلی است که دانش آموزان استثنایی و به ویژه نوآموزان برای حضور در کلاس ها ی درس به آن نیاز دارند و می توان این مساله را یکی از ارکان اصلی ادامه تحصیل چنین دانش آموزانی برشمرد، لذا با تامین شرایط برای آنها می توان گامی درجهت ادامه تحصیل نوآموزان و پیشرفت تحصیلی آن ها فراهم کرد.
 
غفوریان بیان کرد: هر استان براساس شرایط مالی از این طرح برخوردار می شود و همانطور که اشاره شد رایگان شدن سرویس مدارس براساس بهره مندی استان ها و برخوردار و یا کم برخوردار بودن آن تعیین می شود.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
با خودت صادق باش و نگران آنچه دیگران درباره ات فکر می کنند نباش . تعریفی را که آنها از تو دارند نپذیر ، خود ، خودت را تعریف کن