پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
تاریخ انتشار :
جمعه ۲ مهر ۱۳۹۵ / ۰۱:۲۶
کد مطلب: 38518
۰

انتظارات وزیر علوم از استادان و دانشجویان در آغاز سال تحصیلی جدید

به گزارش ایسنا، دکتر محمد فرهادی در این پیام ضمن تبریک و تهنیت به مناسبت فرا رسیدن سال تحصیلی جدید به تمامی دانشگاهیان، اعضای هیات علمی، کارکنان و دانشجویان پرتلاش اظهار کرد: وزارت علوم بر اساس برنامه‌ریزی دولت تدبیر و امید و میثاق این وزارتخانه با مجلس در جهت ارتقای کیفیت، دانشگاه‌های پاسخگو، بین‌المللی کردن دانشگاه‌ها و سایر برنامه‌ها گام‌های مؤثری برداشته و توفیقات فراوانی را کسب کرده است.

وی ادامه داد: کشور ما با تولید 1.82 درصد علم جهانی در حال حاضر و کسب رتبه 16 توانسته است تقریباً دو برابر نسبت جمعیت خود در خدمت تولید علم جهانی باشد.

دکتر فرهادی تصریح کرد: حضور تعدادی از دانشگاه‌های ایران در رتبه‌بندی‌های معتبر جهانی و تعداد قابل توجهی از استادان در زمره برترین‌های علمی جهان مؤید این نکته است که تلاش‌های جامعه علمی و دانشگاهی کشور به ثمر نشسته و عرصه علم و فناوری دنیا امروز دستاوردهای علمی ما را باور کرده و به نتایج پژوهش‌های ما چشم دوخته است.

وزیر علوم خاطرنشان کرد: تمایل مراکز آموزش عالی و تحقیقاتی سراسر دنیا برای تبادل استاد و دانشجو و حضور مسؤولان علمی کشورها و انجام پروژه‌های آموزشی و پژوهشی مشترک نیز  گواهی بر این مدعاست.

دکتر فرهادی تصریح کرد: زیرساخت‌ها و بنیان‌های فراهم آمده در حوزه‌های آموزش عالی، تصویب طرح آمایش و جهت‌گیری به سمت توسعه هدفمند، ساماندهی دانشگاه‌ها و موسسه‌های آموزش عالی، بازنگری اساسی در برنامه‌های درسی، تعدیل ظرفیت‌ها متناسب با امکانات و مأموریت‌ها نیز، ضامن و پشتوانه ارتقای کیفیت آموزش عالی است.

وی ادامه داد: همچنین، توسعه پارک‌های علم و فناوری، مراکز رشد و شرکت‌های دانش‌بنیان دلیل پایبندی و تعهد این وزارتخانه بر تحقق امر مهم تجاری‌سازی تولیدات علمی و حاکمیت علم و دانش در تمام امور به خصوص اقتصاد دانش‌بنیان است.

دکتر فرهادی خطاب به اساتید و دانشگاهیان اظهار کرد: امروز رهنمودها و حمایت‌های مقام معظم رهبری و محیط مساعدی که با همت و تلاش صاحب‌نظران حوزه علم و فناوری، با اتکای به حمایت‌های بی‌دریغ دولت تدبیر و امید و فضای بین‌المللی به وجود آمده است، مسؤولیت مضاعفی را متوجه دانشگاهیان می‌کند.

وی ادامه داد: در چنین فضای پرنشاطی است که می‌توان از اعضای هیات علمی انتظار داشت که با تجهیز خود به آخرین دستاوردهای علم، پژوهش و فناوری، آماده پاسخگویی به دانشجویان پرسشگر، خلاق و توانمند باشند و با یاری آنان ضمن حل مسائل و مشکلات کشور، در راستای توسعه علمی و همه جانبه گام بردارند.

دکتر فرهادی اظهار کرد: از دانشجویان کشور نیز انتظار می‌رود با غنیمت شمردن اوقات گرانقدر جوانی و با تلاش و همت مثال زدنی، دین خود را به ملت و نظام جمهوری اسلامی ایران ادا کنند.

وزیر علوم افزود: وزارت علوم هم خود را متعهد می‌داند که از هیچ تلاشی برای رفع مشکلات دانشجویان و دانشگاهیان دریغ نورزد.

دکتر فرهادی در پایان گفت: از درگاه خداوند متعال برای همه دست‌اندرکاران نظام آموزش عالی، سالی پر از امید و نشاط و مشحون از موفقیت در رسیدن به مرجعیت علم و فناوری در جهان را آرزومندم.

 

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
صعود به اورست 13 روز به طول مي انجامد، اما سقوط از آن فقط « 8 ثانيه ». ساختن روابط مدتها به طول مي انجامد اما از بين رفتن آن فقط در چند ثانيه!