جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
شنبه ۳ مهر ۱۳۹۵ / ۱۱:۰۸
کد مطلب: 38530
۱
۱

«تایمز» دانشگاه علم و صنعت را برترین دانشگاه ایران اعلام کرد

«تایمز» دانشگاه علم و صنعت را برترین دانشگاه ایران اعلام کرد
میگنا: طبق نتایج رتبه بندی جدید تایمز (۲۰۱۷-۲۰۱۶) دانشگاه علم و صنعت در میان رتبه ۵۰۰ تا ۶۰۰ دانشگاه های برتر جهان قرار گرفت و برترین دانشگاه ایران شناخته شد.

بر اساس ارزیابی اخیر موسسه تایمز که نتایج آن در اول مهر ماه ۹۵ اعلام شده است در میان ۱۳ دانشگاه کشور که در این رتبه بندی قرار گرفته اند، دانشگاه علم وصنعت و دانشگاه صنعتی شریف حائز رتبه ۵۰۰ تا ۶۰۰ شدند.
همچنین سایر دانشگاه ها مانند صنعتی امیرکبیر، اصفهان، خواجه نصیر، شیراز و تهران در رتبه های ۶۰۰ تا ۸۰۰ و بقیه دانشگاه های کشور در رتبه ای بالاتر از ۸۰۰ قرار گرفته اند.

دانشگاه علم و صنعت با امتیاز ۴۱.۸ در بخش استنادات، همچنان دارای بالاترین امتیاز در این شاخص در میان تمامی دانشگاه های کشور است.

موسسه تایمز در رتبه بندی ۲۰۱۷-۲۰۱۶ خود تعداد ۹۸۰ دانشگاه از ۷۹ کشور جهان را در فهرست رتبه بندی خود اعلام کرده و این در حالی است که در سال گذشته تنها ۸۰۱ دانشگاه از ۷۰ کشور را رتبه بندی کرده بود.
علاوه بر استناد مقالات که در سال های گذشته مورد بررسی قرار می گرفت در رتبه بندی جدید این موسسه برای اولین بار ۵۲۸ هزار کتاب و یا فصل کتاب نیز مورد بررسی قرار گرفته است.
-

دانشگاه علم و صنعت
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

Denmark
باید مسئولین وزارت علوم طبق برنامه ای مدون، فرهنگ جامعه علمی را به سمتی سوق دهند که دانشجویان فقط به دنبال انتخاب دانشگاه مثلا صنعتی ش... به خاطر برندی که قبلا داشته و هم اکنون عاملی برای انتقال اتوبوسی دانشجویان به خارج کشور و فرار مغزها شده نباشند. اتفاقا اغلب دانشجویان نخبه، وقتی در داخل جو بد آموزشی و پژوهشی این دانشگاه قرار میگیرند، به علت داشتن ذهنیت به عنوان یک دانشگاه آرمانی که در ذهنشان از قبل شکل داده اند و هیچ یک از آن ویژگیها را نمیبینند، سر خورده می شوند و اصطلاحا میگویند اگر صنعتی ش... این است پس وای به حال دانشگاههای دیگر و از ایران مهاجرت میکنند. در صورتیکه دانشگاههای دیگری چون تهران، امیرکبیر، صنعتی اصفهان، علم و صنعت و ... هستند که به مراتب جو علمی و پژوهشی و روانی بهتری دارند.
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
موفقیت به سراغ کسانی می آید که آن قدر در تلاشند که وقت نمی کنند دنبال آن بروند.