کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سه ضلع مثلث بهداشت روان در نگاه روانپزشکان

21 مهر 1395 ساعت 17:50

دارا بودت سلامت جسمی، روانی و اجتماعی سه ضلع مهم و اساسی بهداشت روان در افراد است که برای حفظ آن افراد باید به تغذیه، سبک زندگی، بیماری‌های زمینه‌ای و ... خود توجه داشته باشند.


یک روانپزشک درباره ابعاد سلامت روان، عنوان کرد: دارا بودت سلامت جسمی، روانی و اجتماعی سه ضلع مهم و اساسی سلامت روان در افراد است که برای حفظ آن افراد باید به تغذیه، سبک زندگی، بیماری‌های زمینه‌ای و ... خود توجه داشته باشند.

به گزارش میگنا دکتر سحر انصاری، روانپزشک در گفت‌و‌گو با خبرگزاری آنا با توجه به روز جهانی «بهداشت روان»، گفت: بهداشت روان به معنای داشتن احساس آرامش و رضایتمندی از زندگی است. سلامت روان تنها به مبتلا نبودن به بیمارهای مرتبط با روان مانند افسردگی و اضطراب گفته نمی‌شود بلکه سلامت روان دارای ابعاد مختلفی است که فرد باید تمام شرایط آن را داشته باشد.

وی افزود: سلامت اجتماعی، فیزیکی و روان سه ضلع بهداشت روان است که فرد باید آن را داشته باشد. سلامت اجتماعی به داشتن احساس آرامش و رضایت از زندگی گفته می‌شود که این احساس باید به صورت دائم در فرد وجود داشته باشد و تحت تاثیر مشکلات و مسائل زندگی تغییر نکند.

این عضو انجمن علمی روانپزشکان ایران در ادامه با توجه به راهکارهای تقویت بهداشت روان، ادامه داد: به والدین توصیه می‌شود برای حفظ سلامت روان فرزندانشان به سلامت جسمی و روانی آنها توجه کنند و در دوست یابی، رفت‌و‌آمد با دوستان و آشنایان و نیازهای روحی آنها دقت داشته باشند تا فرزندشان دچار بیماری‌های روان و جسمی نشود و به سمت آسیب‌های اجتماعی گرایش پیدا نکنند.

انصاری خاطرنشان کرد: هم‌چنین بالغین نیز می‌توانند با توجه به سلامت فیزیکی و روحی خود و پیروی از سبک زندگی سالم سلامت روان خود را حفظ کنند. افراد باید توانایی حل مسائل و مشکلات زندگی خود را داشته باشند.

وی یادآور شد: توجه به نوع رژیم غذایی، سبک زندگی، ساعت خواب، بیماری‌های زمینه‌ای و ... موجب حفظ بهداشت روان می‌شود.


کد مطلب: 38745

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/38745/سه-ضلع-مثلث-بهداشت-روان-نگاه-روانپزشکان

میگنا
  https://www.migna.ir