کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

با این راهکارهای ساده مدیریت زمانتان را در دست بگیرید

25 مهر 1395 ساعت 18:07

یک روان شناس گفت: مهمترین راهکار برای مدیریت زمان تعیین هدف، اولویت بندی کارها و برنامه ریزی است.


فرشته کریمی زاده روانشناس کودک و خانواده در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران درباره راهکارهای افزایش مدیریت زمان بیان کرد: تعیین هدف و اولویت بندی کارها مهمترین اقدامات برای افزایش مدیریت زمان هستند و بهتر است اهداف بلند مدت به هدف های کوتاه مدت تقسیم شوند تا تحقق آنها راحت تر صورت گیرد.
 
وی با اشاره به اینکه داشتن برنامه ریزی منظم و دقیق نقش بسیار مهمی در مدیریت زمان دارد، ادامه داد: برای تحقق برنامه ریزی بهتر است، برنامه روزانه واقعی و متناسب با توانایی ها و شرایطمان باشد و همچنین باید از کمال گرایی و انجام چند کار به طور همزمان پرهیز شود.
 
این روانشناس کودک و خانواده گفت: استفاده بهینه از زمان در اوقاتی که کار مثبتی انجام نمی دهیم و وقتمان به بطالت می گذرد، نظیر زمان هایی که در مترو، اتوبوس و تاکسی هستیم، از نکات مهم در افزایش مدیریت زمان است و بهتر است در این اوقات کارهایی مانند گوش کردن فایل صوتی یک کتاب، گوش کردن به موسیقی دلخواه، خواندن کتاب و چک کردن ایمیل انجام شود.
 
وی با بیان اینکه عدم خواب کافی باعث احساس خستگی و به تعویق افتادن کارها می شود، افزود: داشتن خواب مناسب، مصرف عذاهای سالم فاقد مواد مضر و چربی و همچنین ورزش کردن در شادابی افراد، انجام به موقع کارها و مدیریت زمان نقش بسیار مهمی دارند.
 
کریمی زاده با تاکید بر اینکه استفاده از تجارب دیگران یکی عوامل اصلی مدیریت زمان است، اظهار داشت: بهتر است قبل انجام کارهایمان با دیگران در خصوص نحوه انجام آن مشورت کنیم تا در زمان صرفه جویی کنیم.
 
وی توصیه کرد: باید عواملی که باعث حواس پرتی و عدم انجام درست کارها می شود، شناسایی و از به وجود آمدن آنها جلوگیری شود.
 
این روانشناس کودک و خانواده افسردگی، بی هدفی و کمال گرایی را از جمله اختلالاتی که باعث عدم موفقیت در مدیریت زمان می شوند، دانست و اشاره کرد: شادابی، هدفمندی، شناسایی توانایی های خود و قدم برداشتن متناسب با آن، نقش اساسی در مدیریت زمان دارد.
 
وی یادآور شد: افزایش تمرکز و انگیزه و همچنین پرهیز از انجام کارهای تکرای در طول روز  باعث کارایی بهتر، انجام به موقع امور، افزایش مدیریت زمان و در نهایت موفقیت در زندگی می شود.
 


کد مطلب: 38783

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/38783/این-راهکارهای-ساده-مدیریت-زمانتان-دست-بگیرید

میگنا
  https://www.migna.ir