کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

رئیس سابق کارگروه روانشناسی خبر داد:

تدوین برنامه‌های ارشد روانشناسی در تمام گرایشها تا پایان سال

مهر migna.ir , 8 آبان 1395 ساعت 22:37

رئیس سابق کارگروه روانشناسی شورای تحول و ارتقای علوم انسانی اظهار امیدواری کرد، تا پایان سال جاری تدوین برنامه‌های بسیاری از گرایش‌های کارشناسی ارشد روانشناسی به اتمام برسد.


میگنا: به گزارش شورای عالی انقلاب فرهنگی، دکتر علی فتحی آشتیانی با  تشریح مهمترین اقدامات صورت گرفته در کارگروه روان شناسی شورای تحول طی نیمه نخست سال جاری گفت: بخشی از اقدامات ما در این مدت مربوط به برنامه‌های کارشناسی ارشد مشاوره خانواده، کارشناسی ارشد مشاوره شغلی و کارشناسی ارشد مشاوره تحصیلی بوده و توانسته‌ایم این برنامه‌ها را نهایی کنیم.

وی همچنین با اشاره به تصویب شدن برنامه کارشناسی ارشد روان شناسی دین در این مدت، افزود: کمیته‌های تخصصی ۱۵ گانه کارگروه روانشناسی همگی ناظر به گرایش‌های مختلف مشغول فعالیت‌اند و در برخی گرایش‌ها مانند روانشناسی کودکان با نیازهای خاص، روانشناسی تربیتی، روانشناسی سلامت و روانشناسی مثبت‌نگر، ۳۰ تا ۸۰ درصد کار انجام شده و در دیگر گرایش‌ها نیز فعالیت‌ها جریان دارد.

رئیس سابق کارگروه روانشناسی شورای تحول و ارتقای علوم انسانی ضمن مثبت و مناسب خواندن این روند پیشرفت، اظهار امیدواری کرد که تا پایان سال جاری تدوین برنامه‌های بسیاری از گرایش‌های کارشناسی ارشد روانشناسی به اتمام برسد.

وی گفت: کارگروه روانشناسی همسو با مسائل کشور به بحث خانواده نیز اهتمام داشت و در همین راستا به طراحی دوره دکتری خانواده و سلامت جنسی پرداخت که می‌توان آن را یکی از مهمترین اقدامات کارگروه طی ماه‌های اخیر دانست.

فتحی آشتیانی افزود: عناوین و سرفصل‌ها و هم دانشگاه‌هایی که این دوره در آنها ارائه خواهد شد، مانند دانشگاه شاهد و پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، تعیین شده است و تنها ضعف ما این است که در برخی زمینه‌ها از نظر متون و منابع دچار کاستی هستیم.

استاد گروه روانشناسی و مرکز تحقیقات علوم رفتاری دانشگاه علوم پزشکی بقیة الله افزود: هم دانشجویان کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی و هم پزشکان عمومی می‌توانند وارد این دوره دکتری شوند و پس از فارغ التحصیلی خدمات مناسبی به خانواده‌ها ارائه دهند.

وی ضمن تأکید بر اهمیت این حوزه با اشاره به مدخلیت مسائل جنسی در بخشی از مسائل و مشکلات خانواده‌ها، عنوان کرد: متأسفانه در حال حاضر افرادی بدون این که اطلاعات کافی داشته یا درسی در این حوزه خوانده باشند به بحث سلامت جنسی خانواده ورود کرده و در حالی که صلاحیتی در این کار ندارند زمینه ترویج توصیه‌هایی در سطح جامعه می‌شوند که با مبانی دینی ما فاصله دارد.

رئیس سابق کارگروه روانشناسی شورای تحول و ارتقای علوم انسانی با بیان این که این جریان به تشدید بروز مشکلاتی همچون طلاق منجر شده است، اظهار کرد: ما از این زاویه به این موضوع و تدوین این رشته پرداختیم که بتوان با تربیت متخصصینی با باورهای دینی قوی از مشکلات موجود کاست.

وی افزود: اگر چه طیف مشکلات جنسی در افراد بسیار وسیع و متنوع و متفاوت است، اما اگر توصیه‌ها مبتنی بر دین و باورهای دینی باشد و راهکارهایی مبتنی بر دین ارائه کنند، به طور طبیعی این جریان می‌تواند جلوی بسیاری از معضلات را بگیرد.

 


کد مطلب: 38924

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/38924/تدوین-برنامه-های-ارشد-روانشناسی-تمام-گرایشها-پایان-سال

میگنا
  https://www.migna.ir