کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

راهکار رسیدن به آرامش بعد از شکست عاطفی

14 آبان 1395 ساعت 16:33

اگر فردی بعد از شکست عاطفی بلافاصله درگیر رابطه دیگری شود ممکن است به علت روان پریشانی که دارد دوباره اشتباه کند.


محمد تکلو روان‌شناس در گفتگو با بیان اینکه شکست عاطفی یکی از سخت‌ترین مشکلاتی است که فرد می‌تواند با آن روبرو شود، اظهار داشت: فرد بعد از یک شکست عاطفی باید 3 تا 6 ماه به خود زمان دهد تا بتواند دوباره وارد رابطه جدیدی شود.

وی افزود: اگر فردی بعد از شکست عاطفی بلافاصله درگیر رابطه دیگری شود ممکن است به علت روان پریشانی که دارد دوباره اشتباه کند چرا که این فرد با همان دید قبل به این موضوع نگاه می‌کند و در نهایت باز هم دچار مشکل می‌شود و رابطه موفقی نخواهد داشت.

پس از یک شکست عاطفی افراد نرمال می‌توانند با توجه به آن فاصله زمانی و همچنین قبول واقعییت با این موضوع کنار بیایند، اما افرادی که به گونه ای شخصیتی وابسته دارند و مهر طلب هستند باید ابتدا این مشکل را به کمک یک مشاور و یا یک روان‌شناس حرفه‌ای رفع کرده و بعد وارد مرحله دیگر شوند.


تکلو با اشاره به راهکار مقابله با شکست عاطفی، تصریح کرد: فرد باید بعد از شکست عاطفی به خود استراحت دهد و سعی کند با نگاهی واقع بینانه راهی مناسب پیدا کند.
پس از شکست عاطفی سعی کنید در یک مدت زمانی خود را بشناسید یعنی به خودتان بیایید و بدانید در رابطه قبل چه خطایی را مرتکب شده اید تا دیگر آن را تکرار نکنید و وقتی کاملا از سلامت روان خود مطمئن شدید رابطه جدیدی را آغاز کنید.


کد مطلب: 38995

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/38995/راهکار-رسیدن-آرامش-بعد-شکست-عاطفی

میگنا
  https://www.migna.ir