سه شنبه ۳ خرداد ۱۴۰۱ - 24 May 2022
تاریخ انتشار :
يکشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۵ / ۱۰:۳۴
کد مطلب: 39101
۱
۱

بررسی علت حذف ۵۸ مقاله ایرانی در یک نشریه خارجی

بررسی علت حذف ۵۸ مقاله ایرانی در یک نشریه خارجی
به گزارش شورای عالی انقلاب فرهنگی، دکتر محمد فرهادی با بیان اینکه حذف ۵۸ مقاله محققان ایرانی با هدفی از پیش تعیین شده انجام شده است، افزود: در حال حاضر علت حذف مشکوک ۵۸ مقاله محققان ایرانی در حال بررسی است و آنچه مهم است این موضوع است که از این قبیل اتفاقات در همه جای دنیا رخ می دهد، اما به خوبی می دانیم که رشد چشمگیر علمی ایرانی یکی از عوامل این اقدام بوده است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: در حال حاضر رشد علمی کشور از ۱۱.۵ درصد در سال گذشته به ۱۶ درصد رسیده است و ایران در بین ۲۵ کشور که بهترین رشد علمی دنیا داشته، توانسته جزء ۳ کشور اول در زمینه رشد علمی باشد.

عضو ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور ادامه داد: خوشبختانه توانسته ایم سهم مان را در تولید علم در دنیا را به ۱.۸ درصد برسانیم و همچنین سهم مان در زمینه استناد به مقالاتی که به آن ارجاع داده می شود به ۲.۱ درصد رسیده که این رشد بسیار ارزنده و قابل توجه ای بوده که امسال به آن رسیده ایم.

وی به رتبه ایران در نوآوری اشاره کرد و افزود: در حال حاضر ایران رتبه ۷۸ نوآوری را در دنیا دارد که باید در این زمینه تلاش شود تا شاهد درخشش دیگر ایران در این عرصه باشیم.

وزیر علوم، یکی از دلایل غربی ها در حذف مقالات محققان ایرانی در مجله‌های علمی را توفیقات روز افزون ایران در زمینه علمی دانست و گفت: با توجه به گزارش پایگاه های استنادی و سایر مراکزی که وضعیت علمی دنیا را رصد می کنند، رشد علمی ایران رشدی چشمگیر و قابل توجه بوده است و همین امر باعث شده که غربی ها در برابر ایران چنین مواضع خصمانه ای را اتخاذ کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

محمد امین عظیم زادگان
Germany
سلام بر اهالی میگنای عزیز. همانطور که می دانید، آموزش و پرورش رسمی، فرایندی فعال و بده بستان گونه بین دو قطب یاددهنده و یادگیرنده هست. از طرفی آموزش و پرورش غیر رسمی هم داریم که در محیط خارج از مدرسه رقم می خورد. حالا در کشور ما، علاوه بر آن که فرآیندی فعال بین دو قطب
وجود ندارد_ نه در مدرسه نه در دانشگاه_ تجربه محیطی هم نفی می شود. در نتیجه نه آموزش، نه پرورش و نه پژوهش به خوبی در مدرسه و دانشگاه درونی نمی شود، پس برونداد هم ندارد. ساخت آموزشی ایران، مشکلات زبان شناختی هم دارد که نمی تواند پرده از مفاهیم تدریس شده بردارد
اعلام اسامی افراد غیر روانشناس فاقد مجوز
چرخهٔ پُرخوری‌های هیجانی را بشناسید
روانشناسی انتقام
آشنایی با گروه درمانی و مزایای آن
گربه‌های هم‌خانه یکدیگر را به نام می‌شناسند!
چرا نداشتن شریک زندگی باعث قضاوت زودهنگام مردم می‌شود؟!
۱۰ توصیه برای مقابله با عصبانیت
بررسی تاثیر حمایت اجتماعی بر سلامت روان
۱۷ مهارت ضروری که بچه‌ها باید یاد بگیرند
علائم شخصیت ضد اجتماعی
.افراد مبتلا به افسردگی بیشتر در اینستاگرام پست می‌گذارند
در هر خودکشی شش نفر به صورت مستقیم تحت تاثیر قرار می گیرند
برای کشتی های ساکن، موج های دریا تصمیم می گیرند!