کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

لاله جواهری جم

یار مهربان ...

25 آبان 1395 ساعت 15:50

24 آبان در سال 1372 به عنوان روز کتاب و کتابخوانی تعیین شد. این روز، یکی از روزهای هفته کتاب نیز می‌باشد.


به مناسبت هفته كتابخواني؛ لاله جواهری جم - مشاورخانواده و فعال امور اجتماعی زنان و خانواده يادداشت زير را براي ميگنا ارسال نموده است:


شخصیت انسان در آینه اندیشه او نمایان می گردد و نوع اندیشه هر یک از ما رفتار و گفتارمان را ترسیم می سازد.

رهاورد اندیشه های بزرگ، انگیزه هایی هستند که رخدادهای تلخ و شیرین امروز و فردای ما را تدوین می کنند و موجبات صعود و یا سقوط ما را فراهم می آورند.
-
مطالعه، کلید پیشرفت و برنامه ریزی جوامع بشری و زمینه ساز اندیشه های توانمند است و اندیشه های پویا در ذهن افرادی متجلی می گردد که با کتاب انس و الفتی دیرینه دارند.

قدم زدن در بوستان کتاب و بهره مندی از عطر روح پرور آن بسیار ارزشمند است به شرط آنکه اندیشه و تفکر به دنبال داشته باشد و تجمع دانستنی ها، روح ما را به دریایی آرام و سرشار از خرد مبدل سازد.
در بیان برکات و آثار ماندگار مطالعه، حضرت علی(ع) می فرماید: آرامش از دست نداده است آنکه با کتاب آرامش بدست آورده است .

آنچه مسجل است نقش تاثیر گذار زنان در نهاد خانواده است. با توجه به خصیصه های ذاتی و نقش هایی که ایفا می کنند، دامنه تاثیرگذاری آنها در کل روابط خانواده دیده می شود و نظر به اینکه زندگی خانوادگی اساس جامعه را تشکیل می دهد و اولین مدرسه افراد جامعه است و زنان مسئول سازندگی انسانها، مربی جامعه و راز ماندگاری این جریان هستند، لذا بالا بودن سطح آگاهی و علمی آنان در این زمینه امری ضروری است و کتاب بعنوان ابزاری کارآمد برای زنان در جهت رشد فرهنگی، دستاوردی گرانبهاست و در موفقیت، سازماندهی و اعتلای خانواده بسیار موثر و سازنده است.

با وجود تلاشها و توصیه های صورت گرفته در حوزه کتاب و کتابخوانی در طول سالها، همچنان شاهد بی مهری به کتاب و کتابخوانی هستیم.

اکنون فرصت مناسبی است که ساعتی بیندیشیم
و از خود سوال کنیم
راستی چرا ما از این ثروت بیکران بی بهره ایم
و از این یار مهربان دور مانده ایم .

-


کد مطلب: 39130

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/39130/یار-مهربان

میگنا
  https://www.migna.ir