جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
جمعه ۲۸ آبان ۱۳۹۵ / ۲۰:۱۴
کد مطلب: 39164
۰

راه اندازی اولین مرکز شبانه روزی نگهداری از کودکان اوتیسم در کشور

راه اندازی اولین مرکز شبانه روزی نگهداری از کودکان اوتیسم در کشور

به گزارش ایلنا، افشین وجدانی روشن مدیر آسایشگاه خیریه کهریزک استان البرز یکی از فعالیت‌های ارزشمند این موسسه را ارائه خدمات به کودکان معلول با ضریب هوش بسیار پایین و  ایجاد مرکز شبانه روزی برای این گودکان برشمرد وگفت:ا گرچه کهریزک مکانی است برای نگهداری سالمندان اما در البرز،  قسمتی را برای نگهداری از کودکان معلول عمیق با آی کیو زیر 25 در نظر گرفتیم که به صورت شبانه روزی نگهداری می شوند.

وی ادمه داد: در بخش دیگر نیز کودکان تربیت پذیر به صورت روزانه به مرکز مراجعه می کنند و زیر نظرمربیان کاردرمانی می شوند. کهریزک به طور تخصصی در حوزه سالمند  فعالیت می کند اما اکنون که میزبان این کودکان هستیم از آنها به نحو مطلوب نگهداری می کنیم چنانگه امروز  یکی از افتخارات این مرکز راهیابی کودکانی است که پیش شرکت در کلاسهای آموزشی کهریزک قادر به رفتن مدرسه به نبوده اند و هم اکنون به مدارس عادی و استثنایی راه یافته اند.

 مدیر اسایشگاه خیریه کهریزک  در خصوص نحوه نگهداری از کودکان اوتیسم در این مرکز اظهار کرد: توانبخشی و آموزش مخصوص کودکان اوتیسم در کهریزک شامل کاردرمانی جسمی – ذهنی و گفتار درمانی است که توسط تیم توانبخشی انجام می شود همچنین این  کودکان در آموزش پایه،  برای هماهنگی دست و چشم اموزش می بینند. 

وی افزود: در آسایشگاه خیریه کهریزک استان البرز یکی از کار آمدترین روش های درمان، آموزش و توانبخشی به این عزیزان ارایه می شود، از این رو آسایشگاه ، روزهای زوج از ساعت 14 الی 16 اقدام به برگزاری کلاس کرده  و 18 کودک اوتیسم نیزبرای شرکت در کلاس های توانبخشی و آموزشی انتخاب شده اند . که 3 نفر از انها از مرکز آموزش و توانبخشی روزانه و 15 کودک دیگر نیز از مرکز توانبخشی و نگهداری شبانه روزی هستند.

مدیر آسایشگاه کهریزک استان البرز خاطرنشان کرد: یکی از دیگر فعالیت های ارزشمند این  موسسه در حوزه کودک ایجاد مرکز شبانه روزی در آسایشگاه جهت نگهداری کودکان اوتیسم و معلول با هوش بسیار پایین است و خانواده هایی که قادر به نگهداری فرزندان معلول خود نیستند فرزندانشان را به این مرکز می سپارند.

 وی  با بیان اینکه برای اولین بار در ایران  مرکز نگهداری شبانه روزی برای کودکان اوتیسم راه اندازی شده است تصریح کرد: در 16 مهر سال 1392  روز جهانی کودک مرکز توانبخشی کودکان در آسایشگاه تاسیس شد که هم کلینیک درمان هم مرکز آموزش توانبخشی و هم مرکز نگهداری کودکان معلول زیر 14 سال است.

وجدانی عنوان  کرد: فعالیت دیگر در حوزه کودکان ایجاد یک مرکز آموزش و توانبخشی روزانه و به عبارتی مهد کودک برای کودکان معلول است تا در این راستا خانواده‌هایی که قادر به نگهداری کودکان معلول خود نیستند و از طرفی هم نمی‌خواهند 24 ساعته فرزندانشان در مرکز بمانند بتوانند از خدمات این مراکز استفاده کنند.

وی گفت: موسسه از صبح تا بعد از ظهر آموزش های لازم به این کودکان را ارائه وسپس آن ها را به خانواده هایشان باز می گرداند.

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
موفقیت هایی که نصیب افراد صبور می شود،همان فرصت هایی است که توسط افراد عجوا رها می شود