چهارشنبه ۲۵ فروردين ۱۴۰۰ - 14 Apr 2021
تاریخ انتشار :
پنجشنبه ۴ آذر ۱۳۹۵ / ۱۷:۵۱
کد مطلب: 39225
۰
بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی؛

آموزش پزشکی، الگوی آموزش عالی کشور شد

آموزش پزشکی، الگوی آموزش عالی کشور شد

دکتر حمید اکبری در گفت و گو با ایسنا با اشاره به موضع اخیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در زمینه عملکرد وزارت بهداشت در راستای سند آمایش آموزش عالی سلامت، اظهار داشت: این که شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید بر اجرای آمایش در حوزه آموزش عالی توسط سایر دستگاه های دست اندرکار آموزش عالی کشور از قبیل وزارت علوم و دانشگاه آزاد اسلامی دقیقا بر مبنای آنچه در وزارت بهداشت صورت گرفته است دارد، نشانگر عملکرد صحیح و موفقیت چشمگیر این وزارتخانه در زمینه ارتقاء آموزش پزشکی است.

وی در ادامه تصریح کرد: مسلما در کنار سایر عواملی که منجر به دستاورد و کسب موفقیت های وزارت بهداشت در اجرای سند امایش شده است، قرار گرفتن آموزش علوم پزشکی در کنار عرصه های ارائه خدمات و دسترسی راحت دانشجویان به فیلدهای آموزشی از دیگر دلایل مهم در این زمینه است. هرچند که نقش برنامه ریزی صحیح و تلاش بی وقفه همه دست اندکاران این عرصه اعم از مدیران تمامی سطوح، اعضای هیات علمی، کارکنان دانشگاه های علوم پزشکی و همچنین دانشجویان نیز بسیار موثر می باشد.

دکتر اکبری در پاسخ به این سوال که چند درصد از اعضای هیات علمی و دانشجویان کشور در دانشگاه های علوم پزشکی مشغول تحصیل هستند و چه نقشی در تولید علم بر عهده دارند، گفت: در حال حاضر با پذیرش سالیانه بیش از ۴۰ هزار دانشجو در حدود ۲۰۰ هزار دانشجو در مقاطع مختلف کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکترای تخصصی، تخصص های بالینی، فوق تخصص و فلوشیپ در رشته های مختلف علوم پزشکی مشغول تحصیل هستند و حدود ۱۸ هزار عضو هیات علمی مسئولیت آموزش و هم چنین ارائه خدمات در دانشگاه های علوم پزشکی را بر عهده دارند.

قائم مقام معاونت آموزشی وزارت بهداشت افزود: طی سه دهه‌ای که از ادغام آموزش پزشکی با وزارت بهداشت می گذرد علاوه بر این که این وزارتخانه توانسته است اقدام به راه اندازی تقریبا تمامی رشته های مورد نیاز کشور در این حوزه کند، تربیت نیروی انسانی در رشته های مورد نیاز کشور تا سطوح تخصصی و فوق تخصصی نیز به خوبی ساماندهی کرده و علاوه بر آن نقش ممتازی در عرصه تولیدات علمی ایفا کرده است.

به گفته وی، در حال حاضر حدود ۵ درصد از کل دانشجویان کشور در دانشگاه‌های علوم پزشکی مشغول تحصیل هستند وحدود ۳۰ درصد از تولید علم در این حوزه و توسط دانشمندان علوم پزشکی صورت می گیرد.

قائم مقام معاونت آموزشی وزارت بهداشت در پایان خاطر نشان کرد: مسلما با اجرای جدی سند آمایش آموزش حوزه سلامت در مناطق آمایشی و همچنین اجرای مراحل مختلف طرح تحول در آموزش علوم پزشکی، شاهد درخشش هر چه بیشتر این عرصه و دستاوردهای بزرگ بیشتری برای کشور در منطقه و جهان خواهیم بود.

 

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

مراحل تحول روانی از دیدگاه پیاژه
چرا نباید از خواب‌های بدمان بترسیم؟
شعار و روز شمار هفته سلامت ۱۴۰۰ اعلام شد
افرادی که دارای این سه عادت کلامی هستند؛ هوش هیجانی بسیار بالایی دارند
کووید ۱۹، تهدیدی برای سلامت اجتماعی و روانی جامعه است
رمزگشایی ایموجی ها از شخصیت انسان‌ها
شایع‌ترین مشکلات روان‌تنی در کشور و تاثیر آن بر جسم انسان
سوالهای پدر دختر از داماد چه چیزهایی است؟
۱۲ نشانه‌ اعتیاد به اینستاگرام
اهداف سال جدید من
10 ویژگی‌ مشترک افرادی که خودکشی می‌کنند!
«قلدری مجازی» چیست و چطور باید با آن مواجه شد؟
با ترس هات روبرو شو! آدم ها رو ببخش! یک راه حل جدید بساز! هدف هات رو مشخص کن! آدم هایی که ازت متنفر هستند رو فراموش کن! ذهنت رو آزاد کن!