شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
تاریخ انتشار :
يکشنبه ۷ آذر ۱۳۹۵ / ۲۳:۵۲
کد مطلب: 39255
۱
۵
رئیس کارگروه روانشناسی شورای تحول علوم انسانی:

برای جلوگیری از انتقال غیرمنطقی روانشناسی بالینی به وزارت بهداشت خبر را رسانه ای کردم

برای جلوگیری از انتقال غیرمنطقی روانشناسی بالینی به وزارت بهداشت خبر را رسانه ای کردم
به گزارش میگنا دکتر علی فتحی آشتیانی در گفت‌وگو با ایسنا،در خصوص واگذاری رشته روانشناسی بالینی به وزارت بهداشت با بیان اینکه طی روز گذشته در جلسه کمیته رسیدگی به رشته‌های مشترک وزارت‌های علوم و بهداشت تصمیم بر این شد که این واگذاری صورت گیرد، اظهار کرد: البته این تصمیم تا مراحل خود را برای ابلاغ طی کند و در دستور کار برای اجرا قرار گیرد ممکن است اتفاقات زیادی رخ دهد.
رئیس کارگروه روانشانسی شورای تحول علوم انسانی افزود: درواقع با توجه به اینکه دکتر نجفی رئیس کمیته به عنوان نماینده ریاست جمهوری نقش خود را ایفا کرد باید این تصمیم را به اطلاع رئیس جمهور برساند و ممکن است در طول سیر این مسیر با اعمال فشار و اعتراضاتی از ابلاغ این تصمیم جلوگیری شود.

وی با تاکید بر اینکه در صورت اعمال فشار و اعلام اعتراض از سوی دانشگاهیان و شکل‌گیری بسیج عمومی از طریق دانشگاه‌های وزارت علوم این تصمیم ابلاغ نمی‌شود، تصریح کرد: بنده از جهت در جریان قرار گرفتن افکار عمومی و جلوگیری از ابلاغ، این تصمیم را رسانه‌ای کردم زیرا ممکن است در سکوت خبری این موضوع ابلاغ شود و دیگر نتوان کاری کرد؛ به نظر من این تصمیم اقدامی نابجا، غیرمعقول و غیرمنطقی بوده است.
لینک ورود به کانال روان شناسی میگنا
نظر شمـــا چیست؟
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

روانشناس
Iran, Islamic Republic of
آقای آشتیانی اعتراض کنید اساتید طراز رو بسیج کنید.خواهشا مقابله کنید.آقای قاضی زاده ترو خدا فیتیله رو بکش پایین ول کن
صابر
Iran, Islamic Republic of
آقای دکتر شما به عنوان نماینده جامعه روان شناسی در همه جلسات کارگروه حضور داشتین. پس چرا نتواستین جلوی وزارت بهداشتی ها رو بگیرین . حالا اومدین دارین حواله میدین به ما. چرا مدافع خوبی نبودین. بنظرتون کمی دیر نشده . وقتی بعداز کارشناسی صورتجلسه ها امضا شده و اکثریت با انتقال موافقت کردن
صادق آتش کار
Iran, Islamic Republic of
نقدی بر خبر جدیدانتقال روانشناسی بالینی به وزارت بهداشت
پس از موج اول هیاهو وتبلیغات در خصوص انتقال این رشته در زمان انتخابات سازمان نظام ،مرحله بعدی تنش آفرینی وواکنش سازی با اعلام این خبر مجددا ایجاد شده است اما با نگاهی بی طرفانه وصرفا علمی به این موضوع واقعا در صورت اجرایی شدن این تصمیم چه اتفاقی می افتد؟
-وضعیت روانشناسی بالینی بهشت (خوب)وبقیه ی رشته های روانشناسی جهنم (بد ) میشود،؟از منظر روانشناسی مکانیسم دونیمه سازی چگونه شکل می گیرد وچه کسانی از این مکانیسم در چه شرایطی استفاده می کنند،؟با زبان خیلی خیلی ساده هرگاه که ناامنی بسیار بسیار زیاد وترومایی آسیب زننده بسیار بسیار تروماتیک رخ می دهد وسوژه نامن ودرمانده جهت حفظ امنیت موجود وکاهش آثار تروما توان درک خاکستری دیدن ابژه را ندارد ،بحرانی درون روانی را با تقسیم ابژه به جهنم وبهشت ،خوب وبد مطلق برون روانی نموده وتعادل از دست رفته وتنش احساس شده را موقتا تا بحرانی دیگر راهبری می کند،
اما دوستان وهمکاران گرامی به راستی این انتقال در فضای واقعیت آموزش عال کشور مارا وارد بهشت ودیگران را جهنمی می کند ؟مطمئنا" خیر ،اما شاید کمی وضعیت آموزشی وکیفیت آموزش ووضعیت آموزش بالینی را بهتر وضابطه مند تر نمایدونه بیشترشاید،اما آنچه اجبار به کاربرد این مکانیسم دونیمه سازی را ایجاب می نماید مطمنا"روانشناسی بالینی ،کدام وزارتخانه ودانشجو نیست،، همه اینها محملی است برای کنار آمدن ،یی شک احساس خطر مبنی بر اینکه تمایز رشته ها برجسته تر می شود آگاهی غیر بالینی به واسطه بالینی فرض نمودن خود و مواجه شدن با واقعیتی دوست داشته نشده حتما احساس از دست دادن هویت فرضی وخود خوانده خود را خواهد نمود والبته که این کمی دردناک است ،والا بالینی که بالینی است چه در وزارت بهداشت وچه در آموزش عالی یا هر کجای دیگر!اما خاستگاه دیگر ناامنی هاترس از نظارت ،ضابطه مندی ازدست دادن منافعی که همه میدانیم اما دوست نداریم که بدانیم است که مجال سخن در این جا نمیباشد.
اما پیشنهاد من به ااین همکاران این است لحظه ای تامل وتعمق و خویشتن پذیری!هیچ اتفاقی نمی افتد در بهترین وبد ترین شرایط هم همه چیز خاکستری است ،نه سیاه وسفید وخاکستری وحشتناک نیست .در عمل واثر بخشی وارتقاءکیفیت شاید بتوان این ناامنی را مدیریت کرد با برون سازی وسیاه وسفید نمودن وواکنش سازی فقط تسکین موقت نسیب ما ن خواهد شدولا غیر.
دکتر پرویز دباغی روانشناس بالینی
عضو هیات علمی دانتشگاه علوم پزشکی
امیر
Iran, Islamic Republic of
واقعا اظهار نظر هوشمندانه و متخصصانه ای بود، کاری که از عهده یک روانشناس بالینی پرورده سیستم صحیح و دقیق وزارت بهداشت بر می آید. روانشناسی بالینی یا باید از حوزه روان درمانی کنارگذاشته شود و پسوند کلینیکال (بالینی) از رویش بر داشته شود، و یا باید به دامان مرجع آموزشیش که متصدی درمان و آموزش بالینی هست باز گردد یعنی وزارت بهداشت و درمان. در کجای دنیا روانشناس بالینی را بدون دسترسی تام و تمام به درمانگاه و بیمارستان روانی آموزش داده اند؟ مگر میشود یک تراپیست، یک کلینیکالیست را بدون سوپرویژن کلینیکی و بیمارستانی تربیت کرد؟ مگر اینکه سلامت و درمان بیماران را بخواهند مصادره به نفع منافع مشکوک عده ای اشخاص غیر بالینی نمایند.
هادی
Romania
مردم مهم هستن و بهتر فقط گرایش بالینی را وزارت بهداشت در اختیار بگیرد . مسائل شناختی بحثش جداست اما تیم اصلی روانپزشکی مددکار و پرستار روانی اعضای فرعی ..... و بالینی و روانپزشک 2 عضو اصلی تیم درمان هستن چه کلینیک چه بیمارستان روانی چه بخش اعصاب بیمارستان عمومی و چه پزشک خانواده
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
خوشبختی یعنی بدست آوردن یک زندگی و تقسیم آن با دیگران!