جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۵ / ۱۷:۵۳
کد مطلب: 39422
۱

افتتاح ساختمان دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه یزد با حضور معاون وزير علوم+تصاوير

افتتاح ساختمان دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه یزد با حضور معاون وزير علوم+تصاوير
میگنا: دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی پردیس علوم انسانی و اجتماعی دانشگاه یزد امروز با حضور مجتبی شریعتی نیاسر، معاون آموزشی وزیر علوم و جمعی از مسئولان دانشگاه یزد افتتاح شد.
دکتر محمدصالح اولياء رئيس دانشگاه يزد گفت: این ساختمان در فضایی به وسعت ۲ هزار مترمربع در دو طبقه احداث شده و دارای ۱۰ کلاس آموزشی و فضای آی تی، ۱۸ اتاق اساتید، سالن‌های مطالعه، انتظار، استراحت، جلسات و ... است. برای بهره برداری از این ساختمان که احداث آن حدود هفت ماه طول کشیده است، بالغ بر ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان هزینه شده است. این ساختمان که مقابل آزمایشگاه مرکزی دانشگاه یزد احداث شده، امروز با حضور معاون وزیر افتتاح شد.

به گزارش وزارت علوم، مجتبی شریعتی نیاسر در حاشیه مراسم افتتاح ساختمان دانشکده روان‌شناسی و علوم تربیتی دانشگاه یزد گفت: طبق بخشنامه وزارت علوم دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی می‌توانند در مقاطع تحصیلی کاردانی و کارشناسی، مازاد بر واحدهای رسمی، حداکثر دو درس اختیاری را به صورت رایگان به دانشجویان ارائه کنند.

وی با بیان اینکه این دروس تاثیری در معدل دانشجویان ندارد، افزود: براین اساس ارائه دروس مهارت‌های زندگی دانشجویی، کارآفرینی، ارزش‌های دوران دفاع مقدس، فرهنگ و تمدن اسلام و ایران، شناخت محیط زیست، مدیریت بحران و استانداردسازی در اولویت قرار دارند.

معاون آموزشی وزارت علوم از ابلاغ سطح‌بندی مراکز آموزش عالی غیردولتی خبرداد و گفت: موسسات آموزش عالی غیردولتی باید در قالب آیین‌نامه ابلاغی برای ارتقای کیفیت موسسه های خود اقدام کنند.

شریعتی نیاسر با تاکید بر ارتقای کیفیت در مراکز آموزش عالی و اهتمام وزارت علوم بر این موضوع تاکید کرد: از جمله شاخص‌های مورد توجه در امر نظارت و ارزیابی، رعایت نسبت دانشجو به استاد و رعایت ضوابط و مقررات آموزشی از سوی مدیران است.

تحصیل ۱۳ درصد دانشجویان در دانشگاه های وابسته به وزارت علوم

وی با اشاره به اینکه در کل کشور حدود ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار دانشجو مشغول به تحصیل هستند، عنوان کرد: ۱۳ درصد دانشجویان در دانشگاه‌های وابسته به وزارت علوم، ۸ درصد در مراکز غیردولتی، ۳۵ درصد در مراکز آموزشی آزاد و مابقی در سایر زیرنظام‌ها مانند دانشگاه‌های پیام‌نور، جامع علمی – کاربردی، فنی و حرفه‌ای و فرهنگیان مشغول به تحصیل هستند.

معاون آموزشی وزیر علوم در خصوص پذیرش دانشجو از کشورهای خارجی نیز گفت: در این راستا تعامل با کشورهای اسلامی و کشورهای همسایه در اولویت وزارت علوم است.

شریعتی نیاسر تاکید کرد: برای حضور درخشان دانشگاه‌های ایران در عرصه بین‌المللی و رساندن آمار نیم درصدی فعلی به چهار درصد باید کیفیت و جاذبه‌های تحصیل در ایران را افزایش دهیم.


-

-

 

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
با خودت صادق باش و نگران آنچه دیگران درباره ات فکر می کنند نباش . تعریفی را که آنها از تو دارند نپذیر ، خود ، خودت را تعریف کن