جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۵ / ۰۰:۳۱
کد مطلب: 39454
۱

تشریح جزئیات ارزشیابی جدید فرهنگیان

تشریح جزئیات ارزشیابی جدید فرهنگیان
به گزارش میگنا سیدحسن حسینی مدیرکل امور اداری وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با فارس در پاسخ به این پرسش که «گفته می‌شود بر اساس بخشنامه جدید تعیین ارزشیابی فرهنگیان، آنها به ندرت به امتیاز 106 می‌رسند و شامل رتبه بندی نمی‌شوند، آیا این موضوع صحت دارد؟»، اظهار داشت: بر اساس مصوبه رتبه‌بندی، فرهنگیان باید در سه سال منتهی به زمان رتبه‌بندی، میانگین کمتر از 90 درصد رتبه نداشته باشد.

 

حال این موضوع فرقی نمی‌کند که این 90 درصد از مجموع 100 امتیاز باشد یا از 120 امتیاز؛ زیرا 90 درصد از 100 امتیاز می‌شود، 90 و 90 درصد از 120 امتیاز، 106 می‌شود. لذا هیچ فرقی ندارد.

حسینی با بیان اینکه این تغییرات دست آموزش و پرورش نبود خاطرنشان کرد: بخشنامه ارزشیابی فرهنگیان توسط سازمان امور اداری و استخدامی دولت به تمامی دستگاه‌ها ابلاغ شده است که آموزش و پرورش هم یکی از این دستگاه‌هاست.

در بخشنامه جدید تأکید شده است که در ارزشیابی کارکنان به جای فرم‌های گذشته، از فرم‌های جدید استفاده و ارزشیابی‌ها بر اساس 120 امتیاز خواهد بود؛ ضمن اینکه این موضوع فقط مخصوص آموزش و پرورش نیست و تمام دستگاه‌های اجرایی مکلف به اجرای آن هستند.

مدیرکل امور اداری وزارت آموزش و پرورش گفت: اصلاً اینطور نیست که آموزش و پرورش بخواهد مشکلی برای کارمندان خود ایجاد کند، ضمن اینکه در تمامی مراحل مربوط به رتبه‌بندی، تا جایی که شرایط ایجاب می‌کرد به همکاران فرهنگی کمک شد.

در مناطقی که کمتر توسعه یافته است طبق بخشنامه به جای 90 درصد از امتیاز برای رتبه‌بندی، حداقل کسب امتیاز را به 80 رسانده‌ایم تا کمکی برای همکارانی که در مناطق محروم هستند، باشد؛ ضمن اینکه در جلساتی که با استان‌ها داریم تاکید داریم تا جایی که می‌توانید و امکان کمک به فرهنگیان وجود دارد، کمک شود.

در نهایت اینکه این بخشنامه جدید ارزشیابی توسط دولت ابلاغ شده است و ما هم موظف بودیم تا آن را به مناطق و استان‌های کشور ارسال کنیم.

 

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
سخت است حرفت را نفهمند سخت تر این است که حرفت را اشتباهی بفهمند حالا میفهمم که خدا چه زجری میکشد وقتی این همه آدم حرفش را که نفهمیده اند هیچ اشتباهی هم فهمیده اند. دکترعلی شریعتی