کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

در برخورد با همکاران بدقلق این سیاست ها را به کار ببرید

4 دی 1395 ساعت 14:00

محل کار جایی که شما بسته به نوع کارتان ساعت های زیادی از روز و عمرتان را در آنجا سپری می کنید، پس باید شیوه رفتار با همکاران را یادبگیربد تا از کارکردن لذت ببرید.


تنها کار کردن و حتی خوب کار کردن مهم نیست بلکه باید بتوانید در محل کار با همکاران هم تعامل سازنده داشته باشید تا از کار کردن لذت ببرید و احساس افسردگی، ترس، ناامیدی و نفرت نکنید.
 
همکاران در محیط های مختلف کاری به چندین گروه تقسیم می شوند که باید با هر گروه به شیوه ای متفاوت رفتار کنید:
 
همکاران قلدر و زورگو
برخی همکاران در ادارات حالت زورگو و قلدرانه دارند و به سایر همکاران زور می گویند، بعضی دیگر از همکاران نیز به دلیل ضعف اعتماد به نفس و خجالتی بودن، اغلب اوقات از افراد قلدر شکست می خورند و حتی امکان دارد کارخود را از دست بدهند که کارشناسان به این افراد توصیه می کنند اعتماد به نفس خود را تقویت کنند، همچنین در صورت امکان از یک فرد امین برای برطرف کردن مشکل کمک بگیرند یا کاری کنند که با همکار قلدر به لحاظ کاری نزدیک نباشند.
 
همکاران بد بینی و متنفر از همه جا
برخی افراد حالت منفی و بدبین به دنیا دارند، از همه چیز بدشان می آید و می توانند به راحتی نظر شما را هم نسبت به اطرافیان، همکارها، محیط کار، مدیران و حتی نوع کارتان تغییر دهند، کارشناسان توصیه می کنند از معاشرت با این افراد اجتناب کنید.
 
یک فرد شاغل موفق کسی است که دیدی مثبت به کار خود دارد و خواستار پیشرفت و موفقیت در آن است که محیط کار، همکاران و ساعت کاری خود را دوست دارد و با همه تعاملات مثبت و خوب دارد.
 
همکاران افاده‌ای و مغرور
گروه دیگری از همکاران درمحیط های کاری مختلف افرادی مغرور و پرافاده هستند که تنها به موفقیت خود فکر می کنند و از دیگران نردبانی برای موفقیت می سازند، این افراد در مواجهه با دیگران خوشان را می گیرند و باعث تضعیف اعتماد به نفس دیگران می شوند.
 
در برخورد با این افراد رعایت فاصله بسیار مفید است، تقویت اعتماد به نفس و ایمان داشتن به توانایی های خود فرد در کنار همت و پشتکار برای موفقیت می تواند فرد را به موقعیت های مطلوب و پیشرفت در کار برساند.
 
همکاران مهربان و دوست داشتنی
این همکاران بهترین دوستان برای کمک به موفقیت هستند و می توان با الگو گرفتن از آنها به موفقیت دست یافت و با حمایت آنها بسیاری از دانش ها و مهارت های کاری را آموخت.
 
به طور کلی کارشناسان افراد شاغل موفق را اشخاصی معرفی می کنند که کار خود را دوست دارند، به همکاران خود احترام می گذارند، سخت کوش و با پشتکار، روحیه ریسک پذیری دارند و به افزودن مهارت های جدید در کار خود اهمیت می دهند.
ورود به کانال میگنا
منبع: thebalance
باشگاه خبرنگاران


کد مطلب: 39509

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/39509/برخورد-همکاران-بدقلق-این-سیاست-کار-ببرید

میگنا
  https://www.migna.ir