جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
تاریخ انتشار :
شنبه ۴ دی ۱۳۹۵ / ۱۸:۳۶
کد مطلب: 39510
۱
یک مقام مسئول در وزارت بهداشت:

پایش سلامت روان دانشجویان الکترونیکی می‌شود

پایش سلامت روان دانشجویان الکترونیکی می‌شود

به گزارش معاونت فرهنگی وزارت بهداشت، فرشاد بهاری با بیان اینکه  طرح همتایاران سلامت از طرح های موفقی است که در دنیا مورد استفاده قرار گرفته، گفت: برای اجرای این طرح در دانشگاه‌های علوم پزشکی از توانمندی دانشجویان بهره می گیریم.

وی افزود: نسخه جدیدی از ابزار پایش سلامت روان دانشجویان تحت عنوان «سی ای کیو» متناسب با دانشجویان علوم پزشکی طراحی و تدوین شده که در این نشست آموزش‌های لازم در خصوص این سامانه ارائه می‌شود تا از این پس دانشجویان بر اساس این نسخه مورد پایش و ارزیابی سلامت روان قرار گیرند.

رئیس اداره آموزش و پایش سلامت روان دانشجویان وزارت بهداشت بر ضرورت الکترونیکی شدن پایش سلامت روان تاکید کرد و گفت: از این پس قرار است در دانشگاه‌های علوم پزشکی، پایش سلامت روان دانشجویان به صورت الکترونیکی انجام شود. البته زمان اجرای الکترونیکی شدن این طرح در تمامی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور بعد از برگزاری گردهمایی دو روزه روسای ادارات مشاوره دانشگاه‌ها  مشخص می شود.

بهاری تاکید کرد: همتایاران یک طرح رایج در دنیا است و پشتوانه علمی دارد که در این طرح از دانشجو برای کمک به خودشان استفاده می‌شود. امیدواریم این طرح با همت دانشجویان به فرجام خوبی برسد.

وی به اجرای طرح همتایاران سلامت در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور اشاره کرد و گفت: ایده این طرح از سال ۸۹ مطرح و این طرح سعی شده افراد دارای تخصص‌های لازم در زمینه سلامت روان دانشجویان به عنوان دستیار، یاری گر افراد متخصص در زمینه مشاوره و روانشناسی فعالیت کنند.

رئیس اداره آموزش و پایش سلامت روان دانشجویان وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: در بحث همتایاران سلامت تلاش کردیم از توانمندی دانشجویان برای موضوع پایش سلامت دانشجویان بهره ‌مند شویم‌ بنابراین دانشجویان لزوما افراد نیمه‌ متخصص در زمینه مسائل بهداشت و درمان نیستند اما با آموزش‌هایی که در این طرح برای آن‌ها در نظرگرفته شده، می‌توانند در راستای پیشبرد اهداف مقدماتی و سطح یک که در حقیقت پیشگیری از احتمال بروز آسیب‌های روانی است، موثر باشند.

بهاری عنوان کرد: با توجه به اینکه در عرصه مشاوره و روان شناسی کاستی‌هایی در تامین نیروهای متخصص وجود دارد، اجرای طرح همتایاران سلامت در جایگاه خود، می‌تواند به ادارات مشاوره دانشجویی دانشگاه‌ها کمک موثری کند.
ورود به کانال میگنا

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
هم اکنون که در حال نفس کشیدن هستید، کس دیگری دارد نفس های آخرش را می کشد. پس دست از گله و شکایت بردارید و بیاموزید چگونه با داشته هایتان زندگی کنید.