جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
پنجشنبه ۹ دی ۱۳۹۵ / ۱۱:۲۰
کد مطلب: 39563
۰

كنگره بین‌المللی روان شناسی خانواده در دانشگاه چمران اهواز برگزار شد

كنگره بین‌المللی روان شناسی خانواده در دانشگاه چمران اهواز برگزار شد
به گزارش میگنا، در این کنگره بین‌المللی که طی دو روز هشتم و نهم دی‌ماه در دانشکده علوم دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد، معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه شهید چمران اهواز، بابیان اینکه این دانشگاه با ۱۶هزار دانشجو، یک هزار و 200 دانشجوی مقطع دکتری، چهار هزار دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد و ۱۱ هزار دانشجوی مقطع کارشناسی رسالت انجام فعالیت‌های پژوهشی در جنوب‌غرب کشور را بر عهده دارد، گفت: انجام تحقیقات یکی از مأموریت‌های وزارت علوم است.

دکتر ابراهیم حاجی‌دولو با بیان اینکه دانشگاه شهید چمران اهواز دارای ۲۴ مجله علمی - پژوهشی است که برخی از آن‌ها ازجمله دستاوردهای روان‌شناختی، علوم تربیتی، توسعه اجتماعی دانش و پژوهش مترقی، مرتبط با موضوع این کنگره به ارائه دستاوردهای علمی می‌پردازند، افزود: همچنین چهار دانشکده روان‌شناسی و علوم تربیتی، الهیات و معارف اسلامی، اقتصاد و علوم اجتماعی و ادبیات و علوم انسانی مرتبط با موضوع این کنگره مشغول به فعالیت هستند.

وی با اشاره به اینکه یکی از اهداف کنگره ارائه آخرین یافته‌های علمی در سطح خانواده در راستای دیپلماسی علمی است،‌ بیان کرد: طرح بنیان خانواده به عنوان بنیادی‌ترین بنیان اجتماعی و بررسی نقش بی‌بدیل آن در سلامت اجتماعی و فردی از ضرورت‌های این کنفرانس است.

به گفته یکی از پژوهشگران دنیا برای انهدام تمدن سه عنصر خانواده،‌ نظام آموزشی و الگوها باید از بین برود. نماد نظام خانواده زن،‌ نظام آموزشی معلم و الگوها علما و دانشمندان هستند. معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: این کنگره علمی باهدف اینکه موجب شود که پژوهش‌های انجام‌شده در این حوزه وارد کتاب‌های درسی شوند و تأثیر لازم را در اجتماع داشته باشند، برگزارشده است.

همچنین دبیر اجرایی کنگره بین‌المللی روان‌شناسی خانواده نیز با تأکید بر اینکه هدف این کنگره ارائه راهکارهای عملی با اتکا به فرهنگ دینی و بومی برای رفع مشکلات و معضلات خانواده و مدیریت چالش‌ها است، گفت: خانواده‌درمانگران و زوج‌درمانگرانی که در درمان خود به ظرفیت‌های دینی و فرهنگی تکیه نمی‌کنند و توجهی به آن ندارند، کارشان درمان نیست بلکه به آزار مردم و خانواده می‌پردازند .

دکتر رضا خجسته‌مهر، اظهار کرد: انجمن علمی روان‌شناسی خانواده باهدف ارائه آخرین دستاوردهای علمی با اتکا به فرهنگ دینی و بومی اقدام به برگزاری این کنگره کرده است و اهداف خود را از طریق پنج سخنرانی و سه پنل تخصصی در کنگره دنبال می‌کند.

وی بابیان اینکه پس از انتشار فراخوان کنگره ۴۸۵ مقاله به دبیرخانه ارسال و در کمیته علمی مورد ارزیابی قرار گرفت، گفت: درنهایت ۳۲۲ مقاله پذیرش شد که از این تعداد ۴۰ مقاله برای ارائه شفاهی و ۲۸۲ مقاله برای عرضه در پوستر انتخاب شدند. همچنین چکیده همه مقالات پذیرفته‌شده نیز در مجموعه مقالات کنگره در قالب لوح فشرده منتشرشده است .
گفتنی است در این کنگره دوروزه کارگاه‌های آموزشی تخصصی با حضور استادانی از دانشگاه‌های داخلی و خارجی برگزار می‌شود.
 
 
مرجع : دانشگاه شهید چمران
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
تونل هابه ما آموختند که حتی دردل سنگ هم راهی برای عبور هست، تونل ها راست میگویند ؛ راه است ، حتی از دلِ سنگ! " آنجا كه راه نیست ، خداوند راه را می گشاید... "