کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تحقیقات نشان می دهد؛

ارتباط داروهای ضدروان پریشی و مرگ بیماران آلزایمری

13 دی 1395 ساعت 8:54

یک مطالعه جدید نشان می دهد که مصرف داروهای ضد روان پریشی به طور قابل توجهی خطر ابتلا به مرگ زودرس را در میان بیماران مبتلا به آلزایمر افزایش می دهد.


ميگنا: محققان اطلاعات تقریبا ۵۸۰۰۰ فرد مبتلا به بیماری آلزایمر را در بین سال های ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۱ در فنلاند مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند. کمی بیش از یک چهارم از بیماران مبتلا به آلزایمر داروهای ضد روان پریشی مصرف می کردند.

این مطالعه نشان داد که آنها ۶۰ درصد بیشتر از کسانی که این داروها را استفاده نمی کنند، در معرض خطر مرگ قرار دارند. خطر مرگ، زمانی که بیمار برای اولین بار شروع به مصرف داروهای ضد روان پریشی می کرد، در بالاترین حد بود، اما این خطر با استفاده طولانی مدت از این داروها همچنان وجود داشت.

احتمال مرگ زودرس در بیمارانی که همزمان دو یا چند داروی ضد روان پریشی مصرف می کنند، نسبت به کسانی که تنها یک داروی ضد روان پریشی استفاده می کنند، دو برابر است. اگرچه مطالعه نشان می دهد که ارتباطی بین استفاده از داروی ضد روان پریشی و در معرض خطر مرگ زودرس قرار گرفتن وجود دارد ولی نمی توان یک رابطه علت و معلولی بین آنها را ثابت کرد.
به گفته محققان به سرپرستی مرجانا کوپونن دانشجوی دکترا از دانشکده داروسازی دانشگاه فنلاند شرق، یافته های آنها از مطالعات قبلی حمایت می کند.

اولین هشدار در مورد افزایش خطر مرگ در میان بیماران مبتلا به آلزایمر که داروهای ضد روان پریشی مصرف می کنند، در بیش از ۱۰ سال پیش اعلام شده است. محققان گفتند این مطالعه جدید، نشان می دهد که داروهای ضد روان پریشی باید تنها برای سخت ترین علائم رفتاری زوال عقل، مانند اضطراب و پرخاشگری مصرف شود و طول استفاده از آنها باید محدود گردد.
همچنین، باید به بیماران، پایین ترین دوز ممکن داده شود و همزمان دو یا چند داروی ضد روان پریشی تجویز نشود.
ورود به كانال ميگنا
مهر


کد مطلب: 39604

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/39604/ارتباط-داروهای-ضدروان-پریشی-مرگ-بیماران-آلزایمری

میگنا
  https://www.migna.ir