جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۵ / ۰۰:۲۸
کد مطلب: 39616
۰
۳
عضو هیأت مدیره انجمن روانپزشکان ایران

نقش کلیدی رسانه ها در شناخت بیماری های اعصاب و روان به مردم/درمان،کار تیمی است

نقش کلیدی رسانه ها در شناخت بیماری های اعصاب و روان به مردم/درمان،کار تیمی است
میگنا: دکتر فربد فدایی درگفتگوی اختصاصی با شفاآنلاین درباره نقش رسانه ها در آشنا کردن مردم با بیماری های روانی گفت:  انواع رسانه ها می توانند نقش بسیار مؤثری در آگاهی دهی به مردم داشته باشند  چراکه خیلی از مردم هنوز هم با بیماری های اعصاب و روان آشنایی ندارند و مسائل ذهنی و رفتاری خود را بیماری حساب نمی کنند.

وی اظهار کرد: مردم از طریق رسانه ها می‌توانند متوجه شوند آنچه که باعث ناراحتی و رنجش آنها در زندگی زناشویی یا در رابطه با فرزندشان و... است یک اختلال و یا یک بیماری قابل درمان است؛ بنابراین مشتاق می شوند برای درمان مراجعه کنند.

 عضو هیأت مدیره انجمن روانپزشکان ایران گفت: البته برای درمان ابتدا احتیاج به تشخیص است چون نشانه های بیماری های اعصاب و روان در خیلی از بیماری های جسمی هم دیده می شود.
 بنابراین ابتدا باید به پزشک و روانپزشک مراجعه کنند تا بیماری تشخیص داده شود.

وی افزود: ممکن است بیمار نیاز به درمان دارویی داشته باشد و یا روان‌درمانی بخواهد که این موارد را روانپزشک می تواند انجام دهد همچنین ممکن است بیمار نیاز به آزمون‌های روانشناسی داشته باشد که باید به روانشناس ارجاع داده شود.

 دکتر فدایی گفت: بعضی از انواع مشاوره و روان درمانی را روانشناسان بالینی می توانند انجام دهند و در واقع درمان بیمار خیلی از اوقات توسط یک تیم انجام می گیرد. برای نمونه در بیمارستانی که من در آن شاغل هستم بیمار توسط پزشک تشخیص داده و درمان می شود و مراقبت از او توسط روانپرستار انجام می‌شود که در زمینه مراقبت از بیماران اعصاب و روان تخصص دارد. مدکار اجتماعی روانپزشکی، مشکلات بیمار را در خانه و محیط کار حل و فصل می کند و یک کاردرمانگر به بیمار کار یاد می دهد تا بعد از اینکه از بیمارستان رفت بتواند زندگی اش را اداره کند و یا با بیماران سرگرمی درمانی می کند .مثلاً نقاشی، ورزش و... کنند.بنابراین کار درمان یک کار تیمی است و بهترین نتیجه را در درمان کار تیمی می دهد
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

توحید
Iran, Islamic Republic of
با سلام
کار روانشناس بالینی ارزیابی تشخیص و درمان بیماری های روانی است جناب دکتر خواهشا یه نگاهی به منابع بیندازید و البته در زمینه بیماری های جسمی هم در این حد که بتواند افتراق دهد از بیماری های روانی آموزش هم میبیند جناب دکتر ! در شش ایالت آمریکا روانشناسان بالینی با سپری کردن یه دوره تقریبا ۸ ماهه دارو تجویز می کنند و از انجا که خواستگاه روانشناسی بالینی آمریکا است روزی این امر به تمام نقاط جهان گسترس میابد البته این چیز خوبی هم نیست چون داروهای اعصاب و روان اگه یک نکته از بدن رو درست کنه صد جای دیگر رو آسیب وارد میکنه بخصوص در کودک و نوجوان ، دکتر در روانشناسی گرایشی به نام روانسنجی وجود داره اگه فقط روانسنجی کار روانشناس هست چرا گرایش های دیگه مثل بالینی به وجود اومده ؟!!! در ضمن در بیمارستان که همه مریض جسمی هستند هدایت درمان بر عهده پزشکه در جامعه که اکثرا از نظر جسمی سالمند چرا...! حالا که مردم آگاه شدند و برای هر مشکلی دارو مصرف نمیکنند فیل شما هم یاد دیار هندوستان کرده جناب دکتر !!!
سیدرضا
Iran, Islamic Republic of
با سلام و احترام خدمت آقای دکتر فدایی
ایشون هم از کسانی هستند که کارنامه علمی و حرفه ای شون سرشار از برخورد های انحصار طلبانه و برخی مواقع خصمانه به جامعه روان شناسی است با تاسف بسیار ....
آقای دکتر محمد صنعتی با همراهی امثال این آقا فلوشیپ روان درمانی رو راه اندازی کردن البته به لطف تغییراتی که در سال 92 در مسئولین وزرات بهداشت اتفاق افتاد.
استثنا در این مورد :روحانی اصلا متشکر نیستیم
روانشناس سلامت
Germany
آقای دکتر فدایی فردی معلوم و مخالف سرسخت روانشناسان است که البته اشکال ندارد چون معلومات و دانش ایشان قدیمی است وگرنه درمان زیست محور و پزشک محور سال هاست که منسوخ شده.
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
ز باغ رعيت، گر مَلك خورد سيبي / برآرند غلامان، درخت از بيخ