کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ارسال نامه اعضای گروه روان شناسی بالینی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان خطاب به وزیر بهداشت در حمایت از تولیت وزارت بهداشت

15 دی 1395 ساعت 14:00

اعضای هیئت علمی گروه روانشناسی بالینی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان طی نامه ای به وزیر بهداشت حمایت خود را از تولیت وزارت بهداشت در صدور مجوز و نظارت در فرایند پذیرش و آموزش دانشجویان این رشته اعلام کردند.


به گزارش ميگنا دکتر محمد بخشانی رئیس دانشکده توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و عضو هیئت علمی روانشناسی بالینی با اشاره به اینکه بخش اعظم دروس ارائه شده در این رشته نیازمند وجود مراکز درمانی است، ادامه داد: در برخی از این دانشگاه ها حتی یک عضو هیات علمی رشته روانشناسی بالینی و یا یک درمانگاه برای ارائه آموزش های عملی به دانشجویان این رشته وجود ندارد.

وی همچنین گفت : در سال های اخیر جذب غیرکارشناسی دانشجو در برخی رشته های تحصیلی، خطر تنزل سطح کیفی این قبیل رشته ها و از جمله روانشناسی بالینی را جدی تر از قبل کرده است.

وی اذعان داشت: در نامه ای که از جانب اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان به وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ارسال شد با بیان چالش های بوجود آمده در مسیر آموزش کیفی و کارآمد به دانشجویان این رشته، ضمن حمایت جدی از تولیت وزارت بهداشت در صدور مجوز و نظارت در فرایند پذیرش و آموزش دانشجویان رشته روانشناسی بالینی، از هر تلاشی که موجب ساماندهی آموزش و خدمت به نظام سلامت باشد استقبال شده است.

وی گفت: در این نامه همچنین پیشنهاداتی شامل: رعایت استاندارد ها و امکانات در صدور مجوز و تعیین ظرفیت پذیرش دانشجو بدون در نظر گرفتن وابستگی به وزارت خاص توسط بورد روانشناسی بالینی، حفظ جایگاه سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور بعنوان یک نهاد صنفی،گسترش فضاهای اموزشی و فیلد بالینی در دانشگاه ها و برنامه ریزی برای پذیرش دانشجو متناسب با نیاز کشور، استقلال رشته روانشناسی بالینی و خدمات روانشناختی و رعایت این اصل در کتاب ارزش خدمات نسبی و مرزبندی حرفه ای ، ارائه شده است.

وی در پایان تاکید کرد: باید استانداردها در پذیرش دانشجوی این رشته و شرایط آموزش رعایت شود در غیراینصورت آسیب های جبران ناپذیری به سلامت جامعه وارد می شود.

گفتنی است: برای اولین بار رشته کارشناسی ارشد روان شناسی بالینی در دانشکده پزشکی (بیمارستان روزبه) دانشگاه تهران و بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی نیز کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی روانشناسی بالینی در انستیتو روانپزشکی تهران (دانشگاه علوم پزشکی ایران) راه اندازی شد. با این وجود در چند سال اخیر مراکز دانشگاهی دولتی و غیر دولتی متعددی خارج از نظارت وزارت بهداشت و بورد روانشناسی بالینی، به پذیرش و آموزش روانشناسی و سلامت در مقطع تحصیلات تکمیلی اقدام کردند که با واکنش متولیان نظام سلامت همراه شد.
كانال ميگنا

روابط عمومي دانشگاه علوم پزشكي زاهدان


کد مطلب: 39643

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/39643/ارسال-نامه-اعضای-گروه-روان-شناسی-بالینی-دانشگاه-علوم-پزشکی-زاهدان-خطاب-وزیر-بهداشت-حمایت-تولیت-وزارت

میگنا
  https://www.migna.ir