کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس عنوان کرد؛

تولیت سلامت در وزارت رفاه ماند/ مخالفت با رای سرنوشت ساز

مهر migna.ir , 24 دی 1395 ساعت 19:58

هیئت رئیسه مجلس رای دکتر شهریاری را که موافق انتقال شورای عالی بیمه به وزارت بهداشت بود، لحاظ نکرد تا تولیت سلامت در وزارت رفاه بماند.


به گزارش میگنا به نقل از خانه ملت، بهروز نعمتی سخنگوی هیئت رئیسه مجلس در تشریح نشست امروز هیئت رئیسه مجلس، گفت: با توجه به پیگیری های صورت گرفته از سوی برخی از نمایندگان به ویژه دکتر شهریاری عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درباره تعیین تکلیف مسئله انتقال شورای عالی بیمه سلامت، این موضوع در نشست امروز این هیأت مورد بررسی قرار گرفت.
وی ادامه داد: پس از بررسی ابعاد مختلف این موضوع و آیین نامه داخلی مجلس، اعضای هیئت رئیسه مجلس از نظر آیین نامه ای نتوانستند راهی برای برگشت آرای دیده نشده در زمان رأی گیری در صحن علنی پیدا کنند، بنا براین همان رأی قرائت شده در صحن علنی ملاک کار قرار می گیرد.

در جریان بررسی بندهای سلامت برنامه ششم توسعه، پیشنهاد رئیس کمیسیون تلفیق مجلس مبنی بر لزوم انتقال شورای عالی بیمه و دبیرخانه آن به وزارت بهداشت، به علت خرابی دستگاه رأی گیری یکی از نمایندگان، رای نیاورد. در این رابطه پس از استماع نظرات مخالفان و موافقان این پیشنهاد، رای گیری انجام شد اما در خلال رأی گیری، حسینعلی شهریاری عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نسبت به خراب بودن دستگاه رأی گیری خودش اعتراض کرد و این مسئله موجب شد که این پیشنهاد تنها با یک رأی کمتر، تصویب نشود.

بر اساس سیاست های کلی سلامت ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری تولیت نظام سلامت شامل سیاست‌گذاری‌های اجرایی، برنامه ریزی‌های راهبردی، ارزشیابی و نظارت با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.


کد مطلب: 39736

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/39736/تولیت-سلامت-وزارت-رفاه-ماند-مخالفت-رای-سرنوشت-ساز

میگنا
  https://www.migna.ir