جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
تاریخ انتشار :
يکشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۵ / ۲۱:۱۴
کد مطلب: 39753
۲

سیزدهمین کنگره بین المللی صرع بهمن ماه برگزار می شود

سیزدهمین کنگره بین المللی صرع بهمن ماه برگزار می شود
علت بالا بودن آمار صرع در ایران
میگنا: دکتر حسین پاکدامن روز یکشنبه در نشست خبری سیزدهمین کنگره بین‌المللی صرع، اظهار داشت: بیماری صرع از اهمیت ویژه‌ای برای هر پزشک برخوردار است و این مسئله برای متخصصین مغز و اعصاب بیشتر حائز اهمیت است. همچنین هرچند که صرع نسبت به سایر بیماری‌های مغز و اعصاب شیوع کمتری دارد ولی از لحاظ درمانی اهمیت آن بیشتر است.

وی با اشاره به اینکه آمار دقیقی از مبتلایان به صرع در کشور وجود ندارد، اظهارداشت: از حدود ۳ ماه قبل طرح ملی اپیدمیولوژی صرع آغاز شده و در ماه‌های آینده آمار دقیقی از بیماران مصروع اعلام می‌شود.

رئیس سیزدهمین کنگره بین‌المللی صرع گفت: ولی آنچه مسلم است اینکه آمار مبتلایان به صرع در کشور ما بیش از سایر کشورها است چرا که آمار تصادفات زیاد بوده و این مسئله ضایعات مغزی و صرع ایجاد می‌کند.
وی گفت: مجروحان جنگی نیز از دیگر دلایل آمار بالای صرع در کشور است. البته حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد موارد صرع با دارو کنترل می‌شود و بقیه مقاوم به درمان هستند و ما باید تمرکز بیشتری در این زمینه داشته باشیم تا خطرات کمتری بیمار و جامعه را تهدید کند.
اگر صرع طولانی شود اختلالات مغزی و اختلالات خلقی همچون افسردگی و اضطراب و مرگ ناگهانی برای بیمار ایجاد می‌شود.

رئیس سیزدهمین کنگره بین‌المللی صرع تصریح کرد: برگزاری سیزدهمین کنگره بین‌المللی صرع در ارائه آخرین روش‌های درمانی و تشخیصی صرع بسیار حائز اهمیت است چراکه هنوز در تشخیص صرع مشکل داریم و این مسئله سبب تحمیل عوارض دارویی به بیماران می‌شود و تشخیص نادرست می‌تواند مشکلاتی را برای بیمار به همراه داشته باشد.
وی با تاکید براینکه راه‌اندازی مراکز تخصصی و فوق‌تخصصی صرع در تشخیص مشکل بیماران صرع بسیار حائز اهمیت است، تاکید کرد: وزارت بهداشت و بیمه‌ها در تامین داروهای بیماران مبتلا به صرع همکاری مناسبی داشته‌اند.
سیزدهمین کنگره بین المللی صرع، در روزهای ۶ تا ۸ بهمن ۹۵ در تالار امام بیمارستان امام خمینی (ره) برگزار می شود.

دبیر علمی سیزدهمین کنگره بین المللی صرع تاکید کرد:
صرع پایدار، وضعیتی دشوار در درمان صرع/دقایق طلایی در درمان

ساناز احمدی روز یکشنبه در نشست خبری سیزدهمین کنگره بین المللی صرع اظهار کرد که حمله صرع معمولا یک تا دو دقیقه طول می کشد و اگر این زمان به حدود یک ربع ساعت طول بکشد به آن صرع پایدار گفته می شود.
وی با اشاره به این که درمان بیماری صرع پایدار سخت است و این افراد می توانند با خطر مرگ روبه رو شوند، اظهار کرد که حتی در صورت درمان، احتمال دارد این افراد با عوارض پایدار مغزی روبه رو شوند.
به گفته احمدی، سرعت عمل در تشخیص و درمان‌ بسیار ضروری است، به طوری که دیرکرد حتی می تواند به مرگ بیمار منجر شود.
دبیر علمی سیزدهمین کنگره بین المللی صرع همچنین با اشاره به اینکه همکاران طب اورژانس آشنایی کامل به این بیماری دارند، بیان کرد که این بیماری برای آنها شناخته شده است و آنها خدمات لازم را به این افراد ارایه می دهند.
وی درمان صرع پاپدار را دارویی دانست و گفت که درمان این بیماری با جراحی میسر نیست و این نوع صرع درمان دارویی دارد.
احمدی ادامه داد که صرع پایدار در صورت درمان نشدن ممکن است با عوارض پایدار مغزی همچون اختلال در تکلم و حرکت به همراه باشد.

** حضور متخصصان برجسته در سیزدهمین کنگره بین المللی صرع
وی زمان برگزاری سیزدهمین کنگره صرع را 6 تا 8 بهمن ماه اعلام کرد و گفت: این کنگره با حضور متخصصان برجسته داخلی و خارجی در سالن همایش بیمارستان امام خمینی (ره) برگزار می شود.
احمدی ادامه داد که شش محقق برجسته از کشورهای آمریکا، اتریش، فرانسه و هندوستان در این کنگره که محور اصلی آن صرع پایدار استف شرکت می کنند.
به گفته دبیر علمی کنگره صرع، چهار کارگاه آموزشی مانند آموزش تکنیک های پرستاری در بیماری صرع و مسائل دارویی در این کنگره ارایه خواهد شد و جامعه هدف این رویداد، شامل متخصصان مغز و اعصاب، مغز و اعصاب اطفال، جراحان اعصاب، روان پزشکان، متخصصان طب اورژانس و پزشکان عمومی است.

 

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
از آدمهای حسود؛ متنفر نباشید، دلیل حسادت آنها این است که فکر می کنند شما از آنها بهتر هستید... پائولو کوئلیو