جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۲۸ دی ۱۳۹۵ / ۰۹:۴۴
کد مطلب: 39775
۱
مدیر کل دفتر تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان:

افزایش تحکیم خانواده و کاهش میزان ریسک پذیری با مشاوره های قبل از ازدواج

افزایش تحکیم خانواده و کاهش میزان ریسک پذیری با مشاوره های قبل از ازدواج
به گزارش میگنا برنامه "صبح و گفت و گو" در بخش سوم با موضوع مشاوره پیش از ازدواج راهی برای جلوگیری از طلاق و با حضور دکتر ناصر صبحی مدیر کل دفتر تعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان و دکتر احسان قیصری مشاور خانواده روانه آنتن شد.

ناصر صبحی با اظهار به اینکه باید از اجبار و ورود به زندگی خصوصی افراد تجدید نظر کنیم و احترام و حرمت انسان ها را نگه داریم و به جای اجبار بحث الزام یا ضرورت را مطرح کنیم، گفت: آموزش ها و مشاوره های پیش از ازدواج دو مقوله متفاوتی هستند که هر دو برای جوانان مخصوصا افرای که می خواهند تشکیل خانواده دهند ضرورت تام دارد.

وی افزود: در خزانه رفتاری اکثریت جوانان ما این نیست که برخلاف انتخاب های دیگر در انتخاب مهمترین تصمیم زندگی شان آن مشاوره ها، آموزش ها یا ملزومات کافی را در نظر بگیرند و این مستلزم فرهنگ سازی است.

وی با ارائه آمار طلاق در سال هابی اولیه زندگی، متذکر شد: شواهد آماری نشان می دهد، متاسفانه انحلال خانواده یا طلاق و جدایی که اتفاق می افتد نزدیک 15 درصد اینها در یکسال اول رخ می دهد وقتی 5 سال اول را نگاه می کنیم بالای 50 تا 55 درصد آمار طلاق را داریم و این نشان می دهد زندگی مشترک شرایطی را دارد و آمادگی هایی را دارد که اگر فرد به اینها مسلط نباشد در ادامه کار دچار مشکل می شود.

مدیر کل دفتر وتعالی خانواده وزارت ورزش و جوانان تاکید کرد: از طرفی اثربخشی روش های آموزشی مداخله در تحقیقات داخلی و خارجی به وضوح نشان می دهد هرچه جوانان قبل از ازدواج در موقع انتخاب و در مراحل مختلف تشکیل خانواده از آموزش ها و مشاوره های لازم برخوردارند، میزان خطر و ریسک پذیری بسیار پایین می آید و تحکیم و تعالی خانواده بالا می رود.

صبحی متذکر شد: جوانان ما 5 مساله را قبل از تشکیل خانواده برای شکل گیری یک ازدواج موفق باید مدنظر قرار دهند و در مراحل سه گانه ازدواج و تشکیل خانواده باید این را حتما یکی یکی اجرا کنند.

دکتر احسان قیصری با بیان اینکه ضرورت بحث مشاوره ازدواج امری قابل توجه است، گفت: اساسا سبک و شیوه زندگی و تعریف زندگی در عصر حاضر از 50 سال گذشته به قبل، خیلی تغییر کرده است. ارتباطات و تکنولوژی بر همه ارکان زندگی تاثیر گذار است و طبیعتا سبک زندگی عوض شده است.

وی به بیان ویژگی های یک مشاور پرداخت و گفت: ما کسی مشاور را می دانیم که با تمام سبک های جدید زندگی و روش های صحیح زندگی آشنایی کامل داشته باشد.

وی در خصوص نقش یک مشاور در شروع زندگی جوانان اظهار داشت: به جای اینکه ما جوان را به میدانی بفرستیم که با آزمایش و خطا متوجه نوع زندگی شود و در این میدان درگیر شود و فرصت ها را از دست دهد و خاطرات تلخ را ایجاد کند طبیعتا مشاور و راهنما می تواند به کمک جوان بیاید.

این مشاور خانواده با انتقاد از اینکه فرهنگسازی ضعیفی در کشور داریم، تصریح کرد: ما باید الگوها و مصداق های خوب و جذاب را در قالب فیلم ها و برنامه های تلویزیونی به جوانان بشناسانیم تا جوان ما ببیند زوجی با هم ازدواج کردند و با متد امروزی و مشکلات امروزی زندگی خوبی را داشته اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
موفقیت هایی که نصیب افراد صبور می شود،همان فرصت هایی است که توسط افراد عجوا رها می شود