پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۵ / ۲۰:۵۱
کد مطلب: 39792
۱

تأثیر تفکر بر افسردگى

به گزارش فارس، فرشاد شیبانی در ارتباط با افسردگی بیان داشت: افسردگی علل مختلفی دارد که می توان به عنوان نمونه به افکار خودآیند ناکارآمد اشاره داشت. در واقع این افکار قابل قبول و موجه به نظر می رسند، با این حال ادراکات تحریف شدن را منعکس کرده و با احساسات منفی مانند غم، اضطراب، خشم و ناامیدی مرتبط هستند.
 
وی افزود: عباراتی مانند من بازنده‌ام،او تند و سریع است به اصطلاح برچسب زنی هستند؛ در حالی که من طرد خواهم شد یک پیشگویی و من تحمل اضطراب را ندارم فاجعه سازی است.
 
وی فرض‌های ناسازگارانه را از دیگر دلایل ایجاد افسردگی برشمرد و گفت: این فرض‌ها عقایدی درباره آنچه شما فکر می‌کنید باید انجام دهید دربرمی گیرد. آنها قوانینی هستند توسط افراد افسرده و فکر می‌کنند باید آنها را داشته باشند.من باید توسط همه تایید شوم، باید از خودم برای شکست هایم انتقاد کنم و عباراتی از این دست، جزء فرض های ناسازگارانه هستند.
 
متخصص روان شناسی بالینی یادآور شد: فرد افسرده اغلب بر کمبودها تمرکز دارد و در آن اغراق می کند. این افراد حتی ممکن است خود را غیرقابل دوست داشتن، زشت، کودن، ضعیف و یا حتی شیطانی بدانند.
 
وی در رادیو سلامت با تاکید بر این که در دیدگاه روانکاوی، افسردگی به مسائل دوران کودکی و ناهشیار بیمار مربوط می شود، متذکر شد: اکثر افراد در افکار و احساسات منفی گیر می‌کنند و این منجر به اجتناب و منفعل بودن بیشتر می‌شود.
 
شیبانی همچنین افسردگی اساسی، افسردگی فصلی و پس از زایمان و اختلال خلقی ناشی از موارد را به عنوان اقسام این بیماری ذکر کرد و خاطر نشان ساخت: باید برای درمان افسردگی به موقع اقدام شود.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
اندكي غرور به آدم كمك مي كند كه فاصله اش را حفظ كند. آلبر كامو