کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مدیرکل دفتر سلامت روان، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت

حضور تیم سلامت روان وزارت بهداشت در محل حادثه پلاسکو

خبرگزاری ایسنا migna.ir , 1 بهمن 1395 ساعت 19:07

معاون فنی اداره کل سلامت و روان وزارت بهداشت از حضور تیم سلامت روان وزارت بهداشت در محل حادثه پلاسکو برای ارائه خدمات روانشناختی به خانواده‌های آتش نشانان خبر داد.


میگنا: علی اسدی با اشاره به حضور دکتر احمد حاجبی، مدیر کل سلامت روان وزارت بهداشت از ساعت 23 شب گذشته در محل حادثه ساختمان پلاسکو، گفت: هماهنگی‌های لازم جهت استقرار تیم‌های سلامت روان در محل و برنامه ریزی جهت استقرار کارشناس سلامت روان در مراکز جامع خدمات سلامت از ساعت 8 امروز جمعه، دومین روز حادثه جهت ارائه خدمات حمایت‌های روانی اجتماعی به آسیب دیدگان، خانواده‌ها و امدادگران انجام شده است.

وی افزود: بر این اساس تیم سلامت روان دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران، ایران و شهید بهشتی در منطقه از دیروز مستقر شدند و اقدامات لازم برای ارزیابی اولیه و بعد روانی حادثه و ارتباط با مردم در محل حادثه به منظور هیجان ناشی از حادثه و کاهش استرس مردم انجام شده است.

اسدی ادامه داد: حضور هشت نفر از کارشناسان سلامت روان و مشاوره انفرادی و تن به تن با مردم به منظور مدیریت استرس و کاهش هیجان ناشی از حادثه برای کاهش ابعاد روانی حادثه نیز انجام شده است.

دکتر حاجبی، مدیر کل سلامت روان و و رئیس اداره سلامت روان نیز در این باره گفت: نیاز اول خانواده‌ها داشتن اطلاعات درست است و ما تلاش می‌کنیم به این موضوع کمک کنیم. همچنین راهکارهایی را بررسی کردیم تا بتوانیم خدمات حمایتی را به آنها ارائه دهیم و بتوانیم شرایط روانشناختی خانواده ها را به طور مناسبی حفظ کنیم.

گفتنی است محل استقرار تیم های سلامت روان وزارت بهداشت به شرح زیر است:

1-در اتوبوس آمبولانس تقاطع پل حافظ و جمهوری

2-پایگاه اورژانس115 و ایستگاه آتش نشانی حسن آباد

3-ساختمان مرکزی اورژانس تهران در جمهوری

4-ستاد فرماندهی مستقر در چهارراه استامبول


کد مطلب: 39805

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/39805/حضور-تیم-سلامت-روان-وزارت-بهداشت-محل-حادثه-پلاسکو

میگنا
  https://www.migna.ir