پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار :
شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ / ۱۵:۵۳
کد مطلب: 39961
۰

افزایش پذیرش دانشجوی دکتری باعث فعالیت ۶۰۰شرکت مقاله نویسی شد

افزایش پذیرش دانشجوی دکتری باعث فعالیت ۶۰۰شرکت مقاله نویسی شد

به گزارش وبدا، دکتر رضا ملک زاده در مراسم بهره برداری از واحد نیمه صنعتی تولید دارو در مشهد افزود: در دولت گذشته ۶۵۰ دانشجو در مقطع دکتری تخصصی پژوهشی مشغول به تحصیل بودند که به هیچوجه علمی و کارشناسی نبود لذا این آمار به ۶۰ دانشجو رسیده است.

وی گفت: حضور دانشجویان در مقاطع بالا و ضرورت ارائه مقاله باعث شده که ۶۰۰ شرکت در سراسر کشور به مقاله نویسی مشغول باشند.

ملک زاده به رشد علمی کشور در حوزه بهداشت و درمان طی سالهای اخیر اشاره و بیان کرد: سال ۲۰۱۶ میلادی ۴۷ هزار و ۷۰۳ مقاله و مستند علمی توسط محققان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در بانک اطلاعاتی اسکوپوس منتشر شده است.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت: بر اساس مقالات انتشار یافته در بانک اطلاعاتی اسکوپوس در سال ۲۰۱۶ میلادی ایران رتبه نخست تولید علم در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا و رتبه شانزدهم تولید علم را در جهان کسب کرد.

وی گفت: در حوزه دریافت تعداد استنادات به مقالات علمی ارائه شده در نشریات بین المللی رتبه ۱۸ جهانی و نخست منطقه در سال ۲۰۱۶ بدست آمده و در این تقسیم بندی پس از ایران کشورهایی همچون دانمارک، روسیه، اتریش، تایوان و سنگاپور قرار گرفته اند.

ملک زاده افزود: در بخش علمی ظرفیت های بسیار زیادی در کشور نهادینه شده است. شاخص بین المللی رشد مقالات علوم پزشکی نشان می دهد که رشد ایران در زمان فعالیت دولت یازدهم از متوسط آمار بین المللی در دنیا بالاتر رفته و در سالهای اخیر رشد چشمگیری داشته است.

وی ادامه داد: در ابتدای آغاز کار دولت تدبیر و امید تعداد دانشمندان ایرانی که در دنیا پراستناد محسوب می شوند هشت نفر بودند اما امروز به ۴۲ نفر رسیده اند.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت: شاخص مهم دیگری که در این زمینه وجود دارد این است که چه تعداد دانشمند ظرفیت این را دارند که جزو یک درصد دانشمندان برتر دنیا لقب گیرند. در همین خصوص در ابتدای فعالیت دولت یازدهم ۱۰۸ دانشمند جوان در این شاخص قرار داشتند اما هم اینک این تعداد به ۴۲۱ نفر رسیده است.

وی افزود: شمار شرکتهای دانش بنیان نیز در ایران طی همین مدت از ۳۴۵ مورد به ۸۰۴ شرکت رسیده است. همچنین پنج اتاق تمیز در کشور راه اندازی شده و این نشان دهنده عزم جدی دولت در حوزه بهداشت و درمان است.

ملک زاده ۳۰ درصد شرکتهای دانش بنیان را در سطح کشور مربوط به بخش سلامت ذکر و بیان کرد: در شرایط فعلی بخش عمده ای از بازار در حوزه شرکتهای دانش بنیان در اختیار دیگر کشورهای دنیا قرار دارد که باید در این زمینه فعالیت بیشتری انجام شود.

معاون وزیر بهداشت ادامه داد: کل اعتبار موجود در حوزه سلامت پنج هزار میلیارد ریال و این رقم معادل فعالیت پژوهشی ۲۰ محقق بین المللی است. با رفع مشکلات اقتصادی قطعا شرایط بهتری در حوزه بهداشت نیز محقق خواهد شد.

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت همچنین گفت: مشهد در حوزه داروسازی بسیار قدرتمند است و می تواند با یک برنامه ریزی صحیح در حوزه صادرات دارو اقدامات ارزشمندی را انجام دهد.

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
سخت است حرفت را نفهمند سخت تر این است که حرفت را اشتباهی بفهمند حالا میفهمم که خدا چه زجری میکشد وقتی این همه آدم حرفش را که نفهمیده اند هیچ اشتباهی هم فهمیده اند. دکترعلی شریعتی