جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ / ۰۸:۰۸
کد مطلب: 40059
۱
۱
تا چه زمانی برای معلمان شعار می‌دهیم

آموزش‌وپرورش خط مقدم پیشگیری از آسیبهاست/تا چه زمانی برای معلمان شعار می‌دهیم

آموزش‌وپرورش خط مقدم پیشگیری از آسیبهاست/تا چه زمانی برای معلمان شعار می‌دهیم
میگنا: استاد ممتاز روان شناسي دانشگاه تهران در سومين همايش ملي روان شناسي مدرسه كه در دانشگاه الزهرا برگزار شد گفت:‌ دانشگاه فرهنگیان باید تربیت دکترای روانشناسی و مشاور مدارس را جدی بگیرد چرا که هم‌اکنون به این کارشناسان در مدارس به شدت نیاز داریم.

وی افزود: باید تلاش کنیم 95 درصد ورودی‌ها به مدارس ماندگاری داشته باشند و این ماندگاری در سایه تعامل مستمر و منطقی معلمان با دانش‌آموزان محقق خواهد شد همچنین معلمان باید روانشناسی تربیتی را دانسته و با استفاده از این روش، تعامل خوبی را با دانش‌آموزان داشته باشند.

این استاد دانشگاه تهران با اشاره به اینکه حقوق معلمان باید بالاتر از میانگین حقوق بگیران دولت باشد، گفت: اگر سرمایه کشور در آموزش‌وپرورش هزینه نشود باید آن را در زندان‌ها و دادرسی‌ها هزینه کنیم، هسته اصلی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در آموزش و پرورش است و وزیر آموزش‌وپرورش در خط مقدم پیشگیری قرار دارد نه معاون قوقه قضاییه در حقیقت معاونت پیشگیری نظام، وزارت آموزش و پرورش است.

افروز با اشاره به اینکه کانون‌های اصلاح تربیت شاهد حضور بزهکاران نوجوان هستند، بیان کرد: باید پیشگیری در مدرسه را جدی گرفت. یکی از وظایف مشاوران مدارس بالا بردن رضایتمندی شغلی، پیشگیری از فرسودگی و افسردگی معلمان است؛ تا چه زمانی معلمان باید دو شغله باشند و تا چه زمانی می‌خواهیم برای آنها شعار بدهیم و عملیاتی نکنیم.

وی ادامه داد:‌ در مدارس پسرانه باید از معلمان مرد و در مدارس دخترانه از معلمان زن استفاده کرد اما هم اکنون در کلاس پنجم و ششم ابتدایی از معلم زن استفاده می‌شود.

این استاد دانشگاه تهران با اشاره به موضوع کنکور عنوان کرد:‌ دبیرستان‌ها کنکور محور هستند و متاسفانه هم‌اکنون دانش‌آموز ابتدایی نیز گرفتار تست‌زنی شده است چون می‌خواهد به مدرسه تیزهوشان برود و در دوره دبیرستان نیز برای ورود به دانشگاه در حال تست زدن هستند و در چنین نظام آموزشی دانش‌آموزان قربانی می‌شوند.

افروز بیان کرد:‌ دوره متوسطه عمومی باید مهارت پرور و خلاقیت محور باشد از سوی دیگر بهترین منابع فرهنگی کشور در تمام دنیا مدارس هستند و این منابع فرهنگی را نمی‌توان در روزهای پنجشنبه و جمعه تعطیل کرد. مدرسه یک واحد آموزشی، فرهنگی و اجتماعی است و باید روزهای پنجشنبه و جمعه باز باشد و کلاس‌های آزاد و فرهنگی برای اهالی محله داشته باشد در حقیقت تعطیلی مدارس در روزهای پنجشنبه و جمعه ظلم است.
مرجع : خبرگزاري تسنيم
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

یک معلم
جوامعی که به اموزش و پرورش توجه کردند جواب خوبی گرفتند.برای نمونه کشور ترکیه رو میشود نام برد.
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
انسانهاي شاد دنياي درونشان را ميسازند، انسانهاي غمگين دنياي بيرونشان را سرزنش ميكنند.