جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ / ۱۳:۱۲
کد مطلب: 40299
۱
مدير كل دفتر سلامت جمعيت،خانواده و مدارس وزارت بهداشت خبر داد؛

افزایش آمار طلاق و کاهش ازدواج در ایران/ 13 میلیون زوج در سن باروری

افزایش آمار طلاق و کاهش ازدواج در ایران/ 13 میلیون زوج در سن باروری
محمداسماعیل مطلق، مدير كل دفتر سلامت جمعيت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت اظهار داشت: طبق آمارهای کشوری میزان باروری 1.8 بوده و طبق آمار جمعیت شناسی کشور در حال حاضر این میزان به 1.9 رسیده و میزان باروری توسط مرکز آمار اعلام خواهد شد.
 
وی ادامه داد: بند اول سیاست‌های ابلاغی در صورت ارتقا میزان باروری به 2.1 منجر به شادی و جوانی کشور بوده و در غیر این صورت طی ۳۰ سال آینده پیری در انتظار کشور است.  
 
مطلق افزود: هم اکنون ۱۳ میلیون زوج جوان داریم که در حال از دست رفتن سن مطلوب بارداری یعنی ۱۸ تا ۳۵ سالگی هستند.  
 
مدير كل دفتر سلامت جمعيت،خانواده و مدارس وزارت بهداشت تصریح کرد: باید برای این ۱۳ میلیون برنامه‌ریزی‌های لازم همچون فراهم آوری مسکن و اشتغال آن‌ها به وسیله دولت و خیرین انجام شود.  
وی بیان کرد: بیشتر از ۸۰ درصد جوانان در کشور تمایل به ازدواج و داشتن حداقل ۲ الی ۳ فرزند هستند و باید برای ازدواج جوانان کمک کنیم ولی طبق آمار‌ها میزان طلاق افزایش و میزان ازدواج‌ها کاهش یافته است. 
 
مطلق عنوان کرد: یکی دیگر از چالش‌هایی که با آن روبرو هستیم، میزان مرگ و میر است که باید کاهش یابد و برای این کار باید مراقبت‌های قبل و بعد بارداری تا ۴۲ روز بعد از زایمان باید در همه مراکز کشور انجام گیرد.  
 
مدير كل دفتر سلامت جمعيت،خانواده و مدارس وزارت بهداشت گفت: مرگ مادران باردار باید تا ۱۹ سال دیگر در ایران به صفر برسد و بعد از برنامه طرح تحول نگاه ویژه به مادران است و یکی از این توجهات زایمان طبیعی بوده و ایجاد بیمارستان‌های دوستدار مادر است که با اجرای ۱۰ آیتم به مرحله اجرایی می‌رسند و هم اکنون از میان ۷۰۰ بیمارستان کشور ۲۹ مورد آن‌ها با داشتن هر ۱۰ آیتم اجرایی شده‌اند.  
 
مطلق افزود: مرگ مادران باردار حتما به ۱۵ مورد در ۱۰۰ هزار، تا پایان برنامه ششم توسعه می‌رسد و مهمترین مولفه آن بارداری و زمان بارداری مناسب با آموزش‌های مداوم در مراکز درمانی بوده و پوشش همه بیمارستان‌ها در این زمینه در راس کار قرار گرفته است.  
 
وی ادامه داد: مرگ مادران در حدود ۲۰ در یکصد هزار است و هر مرگی یک خانواده، جامعه و شهر را دچار آسیب‌های اجتماعی و خانوادگی می‌کند.  
 
مدير كل دفتر سلامت جمعيت،خانواده و مدارس وزارت بهداشت گفت: باید کلیه بیمارستان‌های دوستدار مادر اقدامات لازم برای رعایت حقوق مادر و نوزاد انجام دهند تا زایمان برای مادر تبدیل به حرکتی خوش شود.  
 

 
 
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
برای اینکه دوستت داشته باشم و به تو احترام بگذارم، مجبور نیستم با تو هم عقیده باشم.