کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

همزمانی روز طبیعت با روز جهانی آگاهسازی اتیسم؛

مبتلایان به اتیسم به انواع خدمات تخصصی نیازمندند

14 فروردين 1396 ساعت 8:01

رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به همزمانی روز طبیعت با روز جهانی آگاهسازی در خصوص اختلال طیف اتیسم با روز طبیعت، گفت: مبتلایان به اتیسم به خدمات تخصصی مستمر اعم از روانشناسی، کاردرمانی و گفتار درمانی نیاز دارند.


به گزارش ایرنا، انوشیروان محسنی بندپی افزود: همزمانی روز طبیعت با روز جهانی آگاهسازی اتیسم، نوید جوانه زدن امید در دل خانواده هایی است که درگیر پرداختن به مسایل درمانی و توانبخشی فرزند دارای اتیسم خود بوده و در صبر و شکیبایی سرآمدند.
وی تصریح کرد: اختلالات طیف اتیسم از جمله اختلالات پرهزینه ای است که نیاز به خدمات تخصصی مستمر اعم از روان شناسی، کاردرمانی، گفتار درمانی و غیره داشته و به همین دلیل مخارج این خانواده‏ها بسیار بالاتر از خانواده‌های دارای کودکانی با سایر معلولیت‌ها، است.

وی خاطرنشان کرد: سازمان بهزیستی کشور از سال 81 با ارایه خدمات آموزشی و توانبخشی به افراد دارای اختلال طیف اتیسم، در کنار آنان بوده است. افتخار ما این است که طی این سالها با همکاری مراکز غیردولتی آموزشی و توانبخشی تحت نظارت سازمان، سازمان های دولتی همکار، سازمان های مردم نهاد و اساتید خبره دانشگاهی بر غنای برنامه‏های خدمت رسانی به گروه هدف افزوده شده است.
وی تاکید کرد: برآنیم تا امسال در روز جهانی آگاهسازی در خصوص اختلال طیف اتیسم با شعار 'پیش به سوی استقلال و کسب توانایی تصمیم گیری برای خود'، تلاش بیشتری در توانمندسازی و مقتدرسازی افراد دارای اختلال اتیسم و خانواده های آنان به کار بندیم.
سازمان بهزیستی کشور حدود 2 هزار کودک را تحت پوشش قرار دارد.
اوتیسم یا خوددرماندگی نوعی اختلال رشدی از نوع روابط اجتماعی است که با رفتارهای ارتباطی و کلامی غیرطبیعی مشخص می شود.


کد مطلب: 40509

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/40509/مبتلایان-اتیسم-انواع-خدمات-تخصصی-نیازمندند

میگنا
  https://www.migna.ir