کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نقش مددکاران اجتماعی در درمان «کودکان سرطانی»

فارس migna.ir , 21 فروردين 1396 ساعت 16:04

مددکار اجتماعی وظیفه دارد شرایط خانواده یک کودک سرطانی را از جنبه‌های گوناگون وضعیت مالی، مشکلات، دغدغه‌ها، مسائل روانی و سایر عوامل بررسی کند.


درمان سرطان براساس آخرین یافته‌های روز جهانی، درمانی چندوجهی و همه‌جانبه است که لازمه آن همراهی تیم‌های مختلف پزشکی، پرستاری، مددکاری اجتماعی، روان‌پزشکی، روانشناسی و سایر تخصص‎‌هاست.

بر همین اساس مددکار اجتماعی در ابتدای ورود کودک، با خانواده او مصاحبه‌ای انجام داده و شرایط خانواده را از جنبه‌های گوناگون مثل وضعیت مالی، مشکلات، دغدغه‌ها، مسائل روانی و سایر عواملی که می‌تواند کیفیت زندگی را تحت تأثیر قرار دهد، بررسی می‌کند تا نیازهای درمانی، رفاهی و حمایتی کودک مبتلا به سرطان و خانواده وی را شناسایی و تأمین کند.

مددکاران اجتماعی موظف و داوطلب محک، علاوه بر بیمارستان فوق‌تخصصی سرطان کودک محک، در تمام بیمارستان‌های دولتی و دانشگاهی سراسر کشور که بخش خون و آنکولوژی کودک دارند، حضور داشته و خدمات درمانی و رفاهی را در اختیار کودکان مبتلا به سرطان قرار می‌دهند.

پرداخت هزینه‌های درمانی، اسکان بیماران مراجعه کننده از شهرستان در اقامتگاه محک یا در مسافرخانه‌های طرف‌ قرار دارد، ایجاد شرایط اسکان برای بیماران پیوند شده در مکانی ایزوله، پرداخت هزینه ایاب و ذهاب بیماران، برگزاری مراسم‌های آیینی ملی و سنتی، تعامل با دانشگاه‌ها و مؤسسات خیریه دیگر، ارتقا دانش و تبادل تجربیات مددکاران اجتماعی به واسطه برگزاری کنگره‌های علمی و آموزشی از جمله فعالیت‌های مددکاران اجتماعی محک است.

حمایت از درمان کودکان، مهم‌ترین وظیفه مددکاران اجتماعی است اما خدمات حمایتی پس از قطع درمان نیز ادامه دارد و تلاش می‌شود بیماران تحت پوشش محک از منظر ارائه خدمات درخصوص عوارض دیررس درمان، تحصیل، ازدواج، اشتغال و غیره حمایت شوند.

 
 


کد مطلب: 40582

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/40582/نقش-مددکاران-اجتماعی-درمان-کودکان-سرطانی

میگنا
  https://www.migna.ir