پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ / ۱۰:۳۸
کد مطلب: 40739
۰
رضایت شغلی معلمان از مهم‌ترین شاخص‌های موفقیت آموزش و پرورش است

پیام وزیر آموزش و پرورش به مناسبت هفته بزرگداشت مقام معلم

پیام وزیر آموزش و پرورش به مناسبت هفته بزرگداشت مقام معلم
به گزارش میگنا، دكتر فخرالدین احمدی دانش آشتیانی وزیر آموزش و پرورش به مناسبت هفته بزرگداشت مقام معلم در اردیبهشت سال 96 پیامی صادر کرد.

 

در این پیام آمده است: «بهار» که به میانه می‌رسد، در اُردیبهشتی‌ترین روزهای سال، نمادین روزی در تقویم یادها و خاطره‌ها نقش می‌بندد که مزیّن به زیور علم و زینت معلّم است.

بار دیگر «دوازدهم اردیبهشت» با تمام آرایه‌های بهشتی از راه می‌رسد و صحیفه سبز معرفت با نسیم نور ورق می‌خورد. از آنجا که تمام ایرانیان در هر جای و جایگاهی، دانش و بینش خود را وامدار تلاش معلمان و مربیان می‌دانند، در چنین ایّامی به پاس مساعی این قشر فهیم و فرهیخته به پا می‌خیزند و آیین پاسداشت معلّم و معلّمی را به پا می‌دارند.

درگرامیداشت هفته معلم که مزین به نام «علّامه شهید، مرتضی مطهری» (ره ) است، باید این توجه مجدد را معنا بخشیم و از خِردورزی، آزاداندیشی، دانش پژوهی و دین مداری او به عنوان یک « معلّمِ مصلح » بیاموزیم و بیاموزانیم.

در ادامه این پیام آمده است: به یقین جامعه کنونی ما بیش از هر زمان دیگر نیازمند «تسرّی خِرَد» و «تسلّط اخلاق» است؛ و بی گمان این مهّم زمانی تحقق می‌یابد که همگان برای ساحت ارزشمند تعلیم و تربیت و جایگاه ارجمند معلّم و مربی، فراتر از آیین‌ها و عادات رسمی، شأن و منزلت قائل شده، مسیری را طی کنند که مقوله خطیر آموزش و پرورش به «گفتمان ملّی» تبدیل شود.

اینجانب بر این باورم که تعالی و توسعه آموزش و پرورش جز در سایه مساعی همه جانبه مردم و حاکمیت و تقسیم کار ملّی محقق نخواهد شد و انگیزه‌مندی و رضایت شغلی معلمان که دولت تدبیر و امید مجدّانه به دنبال تحقق آن بوده و هست، از مهم‌ترین شاخص‌های موفقیت و پیشرفت آموزش و پرورش است.

در پایان ضمن قدردانی از زحمات و تلاش‌های شما فرهنگیان عزیز و تبریک این ایام فرخنده، امیدوارم در سالی که از سوی رهبر معظم انقلاب به نام «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» نامگذاری شده است، ‌در سایه سار همدلی، همزبانی و همیاری عموم هموطنان عزیز، به ویژه شما آموزگاران، دبیران، مربیان و مدیران ساعی و صبور و نیز حضور سازنده‌تان در تمامی عرصه‌ها، ‌به ویژه در عرصه سرنوشت ساز «انتخابات 29 اردیبهشت»، بار دیگر شاهد تبلور بلوغ سیاسی و تجلّی نبوغ اجتماعی ایرانیان همیشه سربلند در تعمیق و توسعه عنصر حیات‌بخش و سعادت آفرین «مردم سالاری دینی» باشیم.

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
نبود اضطراب مسئله ساز است،کمی اضطراب ارزش انطباقی دارد و اضطراب فراوان خرابی به بار می آورد.