کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اعتماد بنفس بیش از حد آقایان از کجا آب می‌خورد؟

باشگاه خبرنگاران , 19 ارديبهشت 1396 ساعت 14:37

شخصیت مرد‌ها با زن‌ها متفاوت است؛ مرد‌ها سریع تصمیم می‌گیرند و به ندرت نظر خود را عوض می‌کنند، این نوع خاص رفتاری و شخصیتی به خاطر وجود یک عامل درونی قدرتمند در بدن مردان است.


کارشناسان در جدیدترین تحقیقات خود دریافتند وجود سطوح بالاتری از هورمون تستوسترون در بدن آقایان باعث می‌شود تا آن‌ها بیشتر به انجام کارهای سخت و سنگین به لحاظ فیزیکی علاقه‌مند شوند، همچنین این مردان بیشتر کار‌ها و تصمیم گیری‌های سریع را بدون فکر کردن انجام می‌دهند.
 
نتایج این مطالعه نشان می‌دهد این هورمون حتی بر شیوه تصمیم‌گیری مردان نیز موثر است و افزایش آن می‌تواند باعث تمایل آن‌ها به انجام کارهای ریسک پذیر و حتی بدون دوراندیشی شود.
 
کارشناسان آمریکایی این نتایج را با تحقیق روی دو گروه داوطلب و اندازه‌گیری میزان هورمون تستوسترون و بررسی قدرت تصمیم‌گیری آنان بدست آورده اند.
 
وجود هورمون تستوسترون برای سلامت مردان از قبیل تولید اسپرم، شکل گرفتن توده استخوانی، افزایش حجم عضلات، احساس قدرت و توانایی بالای کارهای فیزیکی مفید است.
 
این یافته‌ها حاصل تحقیقات مشترک پژوهشگران دانشگاه‌های کالیفرنیا، وارتون و وست یونیورسیتی است.
 
کارشناسان همچنین دریافتند مردانی که دارای سطوح پایین‌تری از هورمون تستوسترون هستند، در کار‌ها و تصمیم گیری‌ها حساب شده‌تر اقدام می‌کنند و در برخورد با اطرافیان آرامش بیشتری از خود نشان می‌دهند.
 
تصمیم گیری‌های سریع، یکدنده بودن و گوش ندادن به حرف دیگران و اصرار بر انجام کارهای مورد علاقه در مردانی که دارای سطوح بالاتر هورمون تستوسترون هستند، بیشتر مشاهده می‌شود.
 
کارشناسان بر این اساس امیدوار هستند راه حل‌های درمانی به ویژه برای آن دسته از مردان که دارای ضعف در اعتماد به نفس، ناتوانی در تصمیم گیری و انجام کارهای فیزیکی سنگین هستند، پیدا کنند تا کیفیت زندگی‌شان را بالا ببرند.
 
تحقیقات بسیاری نشان داده است افزایش بیش از حد هورمون تستوسترون در بدن مردان می‌تواند باعث پرخاشگری و بروز رفتارهای خشونت‌زا شود. در چنین حالتی فرد ممکن است مبتلا به اختلالات روانشناختی نیز باشد و لازم است تحت مشاوره با متخصص قرار گیرد.
 
اما به طور کلی هر سطحی از این هورمون در بدن مردان باعث می‌شود در تصمیم‌گیری جدی‌تر و سریع‌تر عمل کرده و از پذیرش نظر دیگران خودداری کنند.
 
منبع: Dailymail
 
 
 


کد مطلب: 40803

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/40803/اعتماد-بنفس-بیش-حد-آقایان-کجا-آب-می-خورد

میگنا
  https://www.migna.ir