جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ / ۱۵:۱۰
کد مطلب: 40804
۰
رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره عنوان کرد

اکثریت اعضای شورای انقلاب فرهنگی مخالف انتقال روانشناسي باليني هستند

اکثریت اعضای شورای انقلاب فرهنگی مخالف انتقال روانشناسي باليني هستند
به گزارش میگنا دكتر عباسعلی اللهیاری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارتباط با انتقال ریشه روانشناسی از زیرمجموعه وزارت علوم به وزارت بهداشت، گفت: این موضوع باید مصوبه لازم را در مجلس، هیأت وزیران و شورای عالی انقلاب فرهنگی داشته باشد که دوستان در شورای انقلاب فرهنگی اعلام کرده‌اند که هنوز موضوعی در این زمینه به ما واصل نشده و اگر ارجاع شود آن را در کمیسیون تخصصی بررسی و سپس از شورا اعلام می‌کنیم.

وی گفت: پس از اینکه موافقان و مخالفان نظر خود را در شورای عالی انقلاب فرهنگی اعلام کردند رأی‌گیری شده و ابلاغ صورت می‌گیرد.

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره با اشاره به اینکه اکثریت اعضای شورای انقلاب فرهنگی مخالف این جابجایی هستند، گفت: اکنون هیچگونه جابجایی صورت نمی‌گیرد و این فضای ایجاد شده یک فضای کاذب است همچنین باید توجه داشت که وزارت علوم نیز مخالفت خود را اعلام کرده و سازمان نظام روانشناسی نیز نظر خود را به رئیس جمهور طی نامه‌ای اعلام کرده است.

اللهیاری خاطرنشان کرد: این مسئله نیز باید در 3 کمیسیون تخصصی مجلس بررسی شود که ما جلسات لازم را با رؤسای این 3 کمیسیون برگزار کرده‌ایم که هر 3 رئیس این کمیسیون با جابجایی مخالف بودند.

لزوم اجباری شدن مشاوره قبل از ازدواج
رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره با اشاره به اینکه پیگیر اجباری شدن مشاوره قبل از ازدواج هستیم، گفت: امروزه ناسازگاری زوجین و آمار طلاق افزایش یافته که یکی از راهکارهای اساسی پیشگیری از آن انجام مشاوره زوجین است.

اللهیاری در ارتباط با موضوع اجباری شدن مشاوره خدمات قبل از ازدواج اظهارداشت: در سازمان نظام روانشناسی و مشاوره مدتی است که دنبال این قضیه بوده و در شورای عالی انقلاب فرهنگی هیأت وزیران دولت پیگیری‌های لازم انجام شده است.

وی با بیان اینکه هنوز در این زمینه نتیجه مشخصی نگرفته‌ایم، افزود: در بند 6 ماده 117 قانون توسعه ششم تصریح شده ارائه آموزش و مشاوره، حین، قبل و پس از ازدواج با مشارکت بقیه دستگاه‌ها و سازمان نظام روانشناسی و مشاوره الزامی می‌شود.

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره اضافه کرد: تحت پوشش قرار گرفتن این مشاوره توسط سازمان‌های بیمه‌گر پایه و تکمیلی بسیار حائز اهمیت بوده و امیدواریم دولت آیین‌نامه اجرایی این بند قانونی را بنویسد.

اللهیاری گفت: سازمان نظام روانشناسی و مشاوره آمادگی لازم را داشته که مشارکت لازم را جهت اجرای آیین‌نامه مربوطه داشته باشد و انشاالله تا نیمه دوم امسال این مشاوره‌ها اجباری خواهد شد و مشمول بیمه نیز قرار خواهد گرفت.

وی بیان کرد: متأسفانه امروزه ناسازگاری زوجین و آمار طلاق افزایش یافته و این مسئله نگران کننده است لذا یکی از راهکارهای اساسی جهت رفع این مسئله، مشاوره قبل، حین و پس از ازدواج است.

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره در ادامه به موضوع انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: کاندیداها باید سلامت روان جامعه را مدنظر قرار دهند و به این موضوع در تبلیغات خود دقت کنند چرا که مردم تحت تأثیر مسائل و مشکلات معیشتی و اقتصادی بوده و توجه نکردن مسئولان در تبلیغات سبب افزایش حجم آسیب‌های روانی و استرس در جامعه می‌شود.

وی افزود: برخی از کاندیداها چنان وعده به مردم می‌دهند که با هیچ ساختار قانونی و اجرایی کشور قابل وصول نیست این مسئله عوارض زیادی را به همراه داشته و نارضایتی مردم را سبب می‌شود. از طرفی باور عمومی را خدشه‌دار کرده و در آینده مشکل‌ساز می‌شود.

اللهیاری عنوان کرد: کشورهایی که به مشارکت سیاسی، اجتماعی و … نیاز دارند و پای توسعه کشور نیز مردم هستند بی‌اعتماد کردن مردم به آن نه تنها خدمت به کشور نیست بلکه خیانت به مردم و کشور به شمار می‌رود.

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
برای کشتی های ساکن، موج های دریا تصمیم می گیرند!