شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ / ۱۰:۱۱
کد مطلب: 41087
۰

بمب ساعتی ورشکستگی در تأمین اجتماعی فعال شد

بمب ساعتی ورشکستگی در تأمین اجتماعی فعال شد
علیرضا عبدالله‌زاده در گفت‌وگو با خبرگزاري فارس، از اعمال نظارت بیشتر بر روی نسخ دارویی خبر داد و گفت: بیمه سلامت نیز همچنان مشغول نظارت بر روی بحث نسخ تجویز شده است چرا که در بررسی‌های انجام شده مشخص شد که فقط 3 درصد بیماران خاص که حدود 30 تا 40 هزار نفر هستند، 1500 میلیارد تومان یارانه دارو مصرف می کنند.پیداکردن این 3 درصد مانند یافتن سوزن در انبار کاه است که نظارت بر آن سخت اما همین 3 درصد بسیار هزینه‌بر شده است. 

 

وی ادامه داد: در حال واقعی کردن ابزارهای نظارتی هستیم و به دنبال آن هستیم تا ببینیم در این چرخه تجویز دارو چه کسی مشکوک‌تر است.

عبدالله‌زاده گفت‌: در مواردی که بیمه مراجعه شده بررسی‌های خود را دنبال می‌کنیم به طوریکه در یکی از این پرونده‌ها مواجه با چند شبکه و دلال شده‌ایم مثلا پرونده‌ای را به بیمه فرستادیم و بعد از بررسی دیدیم 50 پرونده دیگر مشابه آن وجود دارد با 3 دلال کار می‌کنند و ارزش دارویی نسخه‌شان 14 میلیارد تومان است.

وی ادامه داد: حتی مواردی وجود داشته که یک پزشک در سال 23 هزار نسخه به ارزش 37 میلیارد نوشته است.

مشاور معاون رفاه اجتماعی وزارت رفاه گفت:‌ شبکه بهداشت و درمان متشکل از بیمه، وزارت بهداشت و رفاه، باید ابزار نظارتی خود را بالا ببرند و لزوم آن هم در این است چرا که بیمه تأمین اجتماعی در حال حاضر به شدت در حال مصرف است بطوری که در آینده بازنشستگی برای افراد نخواهیم داشت و این بیمه مانند یک بمب ساعتی شده که هر لحظه انتظار ورشکستگی آن می رود.

وی گفت: قبل از طرح تحول سلامت تا سال 92، هزینه‌های درمان تأمین اجتماعی و منابع با یک سرعت و رشد حدود 20 درصدی در سال پیش می‌رفت اما به یکباره هزینه‌ها با رشد 40 درصدی منابع را دور زد. 

عبدالله‌زاده گفت: این منابع مردم در تأمین اجتماعی امانت است که دارد بلعیده می‌شود و باید جلوی آن ترمزی بگیریم از یک طرف این هزینه‌ها برای همه بالا نیست و فقط برای عده‌ای سرسام ‌آور شده است. 

مشاور معاون رفاه اجتماعی وزارت رفاه ادامه داد: باید این موارد را شناسایی کنیم اگر تقلبی است با آنها برخورد شود و یا از راه‌هایی استفاده کنیم که به طور مثال کمتر بیمار شوند. 

وی گفت: نمی‌توانیم بگوییم چند درصد از پزشکان کار غیراخلاقی کرده و در این نسخه‌نویسی‌ها مشارکت دارند با این حال بیمه‌ها در حال پیگیری و شناسایی هستند به طوریکه حتی بیمه ها در برخی از استان‌ها سیستم ارجاع و پایش ایجاد کرده‌اند.

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
خوشبختی یعنی بدست آوردن یک زندگی و تقسیم آن با دیگران!