کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

جدول میزان شهریه سال تحصیلی ۹۷-۹۶ دانشگاه‌ها

28 خرداد 1396 ساعت 23:05

تعدادی از مسئولان دانشگاهی جزئیاتی از شهریه‌های دانشگاه‌های خود در دوره‌های روزانه، نوبت دوم و پردیس خودگردان در تمام مقاطع تحصیلی ارائه کردند.


به گزارش باشگاه خبرنگاران با توجه به اعلام نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته و نزدیک شدن به کنکور سراسری و مباحث مربوط به آنها، بسیاری از داوطلبان در انتخاب هر کدام از انواع آموزش از جمله روزانه، نوبت دوم، پردیس خودگردان، مجازی و نیمه حضوری دچار تردید می‌شوند که مزایا، معایب و بخصوص شهریه آن‌ها نسبت به یکدیگر به چه شکل است.

از این رو بر آن شدیم تا بخشی از شهریه دانشگاه‌ها را در یکجا جمع کنیم.در این روز‌ها داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد سال ۹۶ نتایج اولیه یا همان رتبه‌های خود آگاه و دفترچه انتخاب رشته را دریافت کرده‌اند. یکی از مهم‌ترین معیار‌های داوطلبان کنکوری برای انتخاب یا عدم انتخاب یک دانشگاه میزان شهریه دانشگاه برای تحصیل است.
 
میزان شهریه دانشگاهای پولی
 
 علی‌رغم اینکه به داوطلبان آزمون کارشناسی سال ۹۶ توصیه شده است که برای مشاهده جدول شهریه‌ها به سایت دانشگاه‌های موردنظر مراجعه نمایند، اما با یک جست‌وجوی می‌شود دریافت که بسیاری از دانشگاه‌ها از انتشار جدول شهریه‌های خود خودداری کرده‌اند و این در حالی است که همواره یکی از اولویت‌های مهم داوطلبان برای انتخاب یک شهر یا دانشگاه، میزان شهریه‌ی آن محسوب می‌شود.

در سال‌های گذشته میزان شهریه دانشگاه‌ها در دوره‌های شبانه و دانشگاه‌های غیرانتفاعی در دفترچه انتخاب رشته درج می‌شد و دانشجویان به راحتی از آن مطلع شده و بعد تصمیم به انتخاب رشته می‌گرفتند. در دفترچه انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد سال ۹۶، جدول شهریه دانشگاه‌ها درج نشده است و صراحتا از داوطلبان خواسته شده که با مراجعه به سایت دانشگاه‌های موردنظر از میزان شهریه‌های ثابت و متغیر مطلع شوند.
 
 
میزان شهریه ثابت و متغیر دانشگاه غیر انتفاعی
 
ابوالفضل حسنی، مدیر کل دفتر گسترش وزارت علوم تحقیقات و فناوری میزان شهریه دانشگاه‌های غیر دولتی و غیر انتفاعی در رشته‌های علوم انسانی شهریه ثابت ۳۶۰ هزار تومان، شهریه متغیر ۶۵ هزار تومان و میزان شهریه پایان نامه‌ها نیز همانند سایر دانشگاه‌ها محاسبه می‌شود.

وی افزود: میزان شهریه دانشگاه‌های غیر دولتی و غیر انتفاعی در سایر رشته‌ها، شهریه ثابت ۴۰۰ هزار تومان شهریه متغیر ۷۵ هزار تومان و شهریه پایان نامه در این رشته‌ها نیز همانند رشته‌های علوم انسانی محاسبه می‌شود. میزان شهریه برای دروس عملی در دانشگاه‌های غیرانتفاعی و غیردولتی نیز ۱.۵ برابر دروس نظری محاسبه می‌شود.

شهریه ثابت و متغیر کاردانی و کارشناسی پیوسته و ناپیوسته دانشگاه غیرانتفاعی 
میزان شهریه ثابت دانشگاه غیرانتفاعی در مقطع کارشناسی در دوره‌های مجازی (گروه علوم انسانی):۲ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال می‌باشد.

میزان شهریه ثابت دانشگاه غیرانتفاعی در مقطع کارشناسی در دوره‌های مجازی (گروه علوم انسانی) سایر گروه‌های آموزشی ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال است. 
 
 
 
 
غیر از دوره روزانه دانشگاه‌ها که دانشجویان نیازی به پرداخت شهریه ندارند در سایر دوره‌ها و دانشگاه‌ها(شبانه، نیمه حضوری، مجازی، دانشگاه پیام نور و موسسات غیرانتفاعی) دانشجو ملزم است در هر ترم مبلغی را تحت عنوان شهریه تحصیلی پرداخت کند.
 
در ادامه اسامی دانشگاه‌ها و دوره‌هایی که پرداخت شهریه در آنها الزامی است آمده است:
1. شبانه نوبت دوم
2.نیمه حضوری
3.مجازی
4.دانشگاه پیام نور
5.دانشگاه ها و موسسات غیر انتفاعی
6.پردیس خودگران دانشگاه ها
 
 
اعلام شهریه دوره‌های غیرروزانه دکتری ۹۶ دانشگاه امیرکبیر
 
شهریه تحصیل در دوره‌های نوبت دوم و پردیس خودگردان مقطع دکتری تخصصی سال تحصیلی ۹۶ – ۹۷ دانشگاه امیرکبیر اعلام شد.
 
احمد معتمدی رییس دانشگاه امیرکبیر گفت: شهریه دوره‌های نوبت دوم و پردیس خودگردان دوره دکتری دانشگاه امیرکبیر برای دانشجویان ورودی سال ۱۳۹۶ به شرح زیر است.
 
شهریه ثابت به ازای هر نیمسال:۴۸٫۵۰۰٫۰۰۰ ریال
شهریه متغیر به ازای هر واحد (درس و پروژه): ۸٫۲۵۰٫۰۰۰ ریال
شهریه امتحان جامع: ۲۱٫۰۰۰٫۰۰۰ ریال
شهریه تصویب پروپوزال: ۲۱٫۰۰۰٫۰۰۰ ریال
 


کد مطلب: 41147

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/41147/جدول-میزان-شهریه-سال-تحصیلی-۹۷-۹۶-دانشگاه-ها

میگنا
  https://www.migna.ir