جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۶ / ۰۱:۱۸
کد مطلب: 41290
۰

پیشنهاد دکتر افروز به رئیس جمهور برای تاسیس «وزارت خانواده»

پیشنهاد دکتر افروز به رئیس جمهور برای تاسیس «وزارت خانواده»

به گزارش میگنا، متن نامه دکتر غلامعلی افروز به حسن روحانی به شرح زیر است:

«هوالعلیم

استاد ارجمند جناب آقای دکتر روحانی

رییس محترم جمهوری اسلامی ایران

با تقدیم سلام و تحیت فراوان و آرزوی سلامت و توفیقات روزافزون براي جناب عالي؛

همانطور که حضرت عالی به نیکی استحضار دارید، فلسفه خلقت بر زوجیت استوار است. خانواده تنها نهاد فطری طبیعی، بی‌بدیل و جاودانه هستی است.

در حقیقت اصل دهم قانون اساسی جمهوری اسلامی نیز بر این معنا تأکید دارد و مقرر می‌دارد: «از آنجا که خانواده واحد بنیادی جامعه است، همه قوانین و مقررات و برنامه‌ریزی‌های مربوط، باید در جهت آسان‌کردن تشکیل خانواده، پاسداری از قداست آن و استواری روابط خانوادگی بر پایه حقوق و اخلاق اسلامی باشد.»

بی‌تردید این اصل فوق‌العاده ارزشمند، ماندگار و جهان‌شمول قانون اساسی ایران اسلامی، بیانگر این حقیقت است که برای همیشه تاریخ، بر فراز عصرها و نسل‌ها، بایسته و شایسته آن است که محور همه برنامه‌های ملی در حوزه‌های مختلف، افق نگاه، اندیشه والا و تلاش مستمر همه قانونگذاران، مدیران و مجریان دولت جمهوری اسلامی ایران تحکیم و تعالی خانواده‌ها، حاكميت ارزش‌ها و جلب رضای الهی باشد.

اینجانب اذعان دارم تدوین و تصویب قوانین بایسته و طراحی و اجرای برنامه‌های جامع خانواده‌محور توسط بخش‌های مختلف دولت در تحقق بخشیدن به اصل دهم قانون اساسی امری است بسیار سترگ و خطیر. اما شايسته و بایسته آن است كه «همواره همه را در خانواده دید و همه را برای خانواده خواست». يعني كودك، نوجوان، جوان، زن، مرد و سالمند، همه و همه را بايد در خانواده ديد و همه نهادها و سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها و همه كارگزاران را براي سلامت و نشاط و شكوفايي خانواده خواست.

با عنایت به آنچه که به اختصار بدان اشاره شد، به نظر اینجانب تأسیس یک وزارتخانه پراقتدار با رسالت‌های معین و وظایف مشخص با عنوانی همچون «وزارت خانواده» می‌تواند کمک مؤثري برای محقق‌شدن اصل دهم قانون اساسی باشد.

بدیهی است این وزارتخانه مهم و مقتدر می‌تواند با ادغام بخشی از وزارتخانه‌ها و سازمان‌های موجود که رسالت اصلی آنان خدمت به خانواده است، نظیر سازمان بهزیستی، حوزه معاونت جوانان وزارت ورزش و جوانان، معاونت امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری، بخشی از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان تأمین اجتماعی تأسیس گردد.

این وزارتخانه می‌تواند به عنوان نماینده حاکمیت، از بیشترین قابلیت‌ها و خدمات سازمان‌های حرفه‌ای و حمایتی غیردولتی همچون سازمان نظام روان‌شناسی و مشاوره، سازمان نظام پزشکی و انجمن اولیا و مربیان کشور بهره‌مند گردد.

همچنین این وزارتخانه می‌تواند برنامه ملی «پزشک خانواده»، «روان‌شناس / مشاور خانواده» و «مشاور حقوقی خانواده» را با طراحی نوین و تدابیر اجرایی خلاقانه با کمترین هزینه مالی اجرا نماید.

با پوزش از تصدیع، آنچه که دغدغه ذهنی و رسالت حرفه‌اي اینجانب بود تقدیم نمودم، یقینا آنچه را حضرت عالی صلاح بدانید به نیکی تدبیر خواهید فرمود.

سلامت، دل‌آرام و پرعزت باشید.»

 

مرجع : کانال دکتر افروز
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
در نگاه کسانی که پرواز را نمی فهمند ، هر چه بیشتر اوج بگیری کوچکتر خواهی شد.