شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
تاریخ انتشار :
شنبه ۱ مرداد ۱۳۹۰ / ۱۵:۳۹
کد مطلب: 4135
۰
۱

گزارش تصویری مسابقات بین المللی فیزیکدانان جوان جهان در دانشگاه امیرکبیر

رقابت فیزیکدانان جوان جهان آغاز شد/ معرفی تیمهای برتر در روز پنجشنبه
بیست و چهارمین دوره مسابقات بین المللی فیزیکدانان جوان با حضور 23 تیم از کشورهای مختلف به میزبانی دانشگاه صنعتی امیرکبیر آغاز به کار کرد. ایسنا:  بيست و چهارمين دوره مسابقات بين‌المللي فيزيكدانان جوان (IYPT 2011) صبح شنبه با حضور تيم‌هاي دانش‌آموزي از ايران و 22 كشور جهان به طور رسمي در دانشگاه صنعتي اميركبير آغاز شد.  در اين رقابت‌ها حدود 100 دانش آموز و 80 استاد دانشگاه - به عنوان سرپرستان تيم‌ها - از ايران، اتريش، بلاروس،‌برزيل، بلغارستان،‌ چك، چين، چين تايپه، كرواسي، گرجستان، آلمان، كنيا، كره جنوبي، مكزيك، پاكستان، لهستان، روسيه، سنگاپور، اسلواكي، سوئد،‌ سوئيس، تايلند و اكراين حضور دارند. اين مسابقات در پنج مرحله به صورت شفاهي و با ارائه به زبان انگليسي برگزار شده و فيناليست‌ها در روز ششم مردادماه جاري با يكديگر به رقابت مي‌پردازند. در پايان مسابقه يك تور دو روزه اصفهان تدارك ديده شده كه نمايندگان رسمي كشورها در آنجا طي يك جلسه دو روزه تصميمات مربوط به برگزاري دوره بعد را كه در كشور آلمان است مورد بررسي قرار مي‌دهند. سازمان مسابقات بين‌المللي فيزيك‌دانان جوان (IYPT) كه عضو فدراسيون جهاني فيزيك است جهت تشويق دانش‌آموزان و دبيران فيزيك در مقطع دبيرستان تشكيل شده و مقر آن در فرانسه است. در سال 1979 مسابقه‌اي تحت عنوان مسابقه فيزيك‌دانان جوان توسط دانشكده فيزيك دانشگاه مسكو بنيان شد كه دانش‌آموزان دبيرستان‌هاي مسكو در آن شركت مي‌كردند. در سال 1988 اين مسابقه بين‌المللي شد و كماكان در مسكو برگزار مي‌شد تا سال 1994 كه در هلند برگزار شد و از آن به بعد كشورهاي ديگر هر ساله ميزبان اين مسابقه شدند به طوري كه امروزه حدود 30 كشور در اين مسابقات شركت مي‌كنند و هر ساله كشورهاي مختلف ميزبان اين مسابقات مي‌شوند. اين مسابقه بين‌المللي، يك مسابقه تئوري و عملي در فيزيك است كه دانش‌آموزان مقطع دبيرستان در قالب تيم‌هاي پنج نفره از كشورهاي گوناگون به زبان انگليسي به رقابت مي‌پردازند. اين مسابقات تحت نظارت فدراسيون جهاني مسابقات فيزيك برگزار مي‌شود و در آن از هر كشور يك تيم شركت مي‌كند به شرط آن كه يك بار به عنوان ناظر در مسابقات شركت كرده باشد.  
 
وی یادآور شد: در7 سالن پیش بینی شده 3 تیم به طور مستقیم در برابر هم قرار می گیرند و هر کدام از تیمها در یک جنگ فیزیکی مسایل حل شده خود را ارائه می دهند در پشت سر این تیمها 8 داور از کشورهای مختلف و تعدادی ناظر حضور دارند و بر اساس گفته های تیمها، به آنها امتیاز می دهند.
 
وی تعداد سئوالات ارائه شده را 18 مسئله ذکر کرد و ادامه داد: تیمهایی که امتیازات بیشتری کسب کنند در روز فینال این مسابقات که در روز 6 مردادماه برگزار می شود به رقابت می پردازند و برترین تیمها در اختتامیه این مسابقات که در روز پنجشنبه برگزار می شود، معرفی خواهند شد.
 
عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، اضافه کرد: فرق این مسابقات با مسابقات المپیادهای علمی در این است که المپیادها به صورت مسئله ای و کلاسیک برگزار می شود ولی این مسابقات جنبه تحقیقاتی دارد و تیمها فرصت دارند تا بر روی مسایل مطالعه کنند و نتایج آن را ارائه دهند.
 
وی با بیان اینکه سال قبل ایران مدال نقره را کسب کرد، اظهار داشت: این مسابقه یک رقابت عملی و تئوری است که در دانش آموزان مقطع دبیرستان در قالب تیمهای 5 نفره به زبان انگلیسی به رقابت می پردازند. تصاویر خبرگزاری های کشور از این رویداد :
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

خوش به حالشونآ ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه ه
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
با ترس هات روبرو شو! آدم ها رو ببخش! یک راه حل جدید بساز! هدف هات رو مشخص کن! آدم هایی که ازت متنفر هستند رو فراموش کن! ذهنت رو آزاد کن!