جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ / ۱۴:۰۱
کد مطلب: 41540
۱

واکنش قائم مقام وزیربهداشت درباره طرح «توزیع مواد مخدر دولتی»

واکنش قائم مقام وزیربهداشت درباره طرح «توزیع مواد مخدر دولتی»
به گزارش میگنا دکتر ایرج حریرچی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به طرح توزیع مواد مخدر دولتی که حواشی و اظهارنظرهای موافق و مخالف بسیاری را در پی داشته، گفت: طبق سیاست‌های کلی مبارزه با مواد مخدر و موازین علمی روز دنیا، یک قسمت از تلاش‌های وزارت بهداشت و سایر ارکان نظام در جهت عدم مصرف مواد مخدر، پرهیز از مصرف و ترک آن است.

وی افزود: اما ثابت شده که این روش‌ها و اهداف نمی‌توانند درتمام موارد موفقیت‌آمیز باشند؛ بنابراین برای رسیدن به آنها باید به استفاده از رویکرد کاهش آسیب روی آورد. البته این رویکردها در تمام دنیا و از جمله کشور ما وجود دارد.

حریرچی با بیان اینکه رویکرد کاهش آسیب نسبت به مواد مخدر در کشور ما سابقه چند دهه‌ای دارد، افزود: به این صورت که افراد معتاد تحت نظر پزشک، از مصرف مواد مخدر با آسیب‌رسانی شدید مانند هروئین یا مواد مخدر تزریقی، به سمت مصرف مواد مخدر دارویی خوراکی که رفتارهای پرخطر افراد را کاهش داده، آنها را به جامعه برمی‌گرداند و زمینه را برای ترک‌شان فراهم می‌کند، سوق داده شوند.


قائم مقام وزیر بهداشت با بیان اینکه طرحی هم که اخیرا در این باره مطرح شد، در همین راستا بوده، اظهار کرد: البته ما اصل طرح را ندیده‌ایم، اما با توجه به چکش‌کاری‌های علمی و نظرات کارشناسی که از سوی مجلس و دولت روی آن اعمال می‌شود، قاعدتا این طرح هم به سمت رویکردهای کاهش آسیب مواد مخدر می‌آید.

حریرچی تاکید کرد: این تصور غلطی است که بگوییم عده‌ای می‌خواهند مصرف مواد مخدر را در جامعه ترویج دهند. بنابراین این رویکردها و طرح‌ها در جهت کاهش آسیب‌ مواد مخدر، برای کاهش مواجهه با قاچاقچی، کاهش رفتارهای پرخطر مانند رفتارهای جنسی پرخطر، دزدی، خشونت و ... و بازگشت افراد معتاد به اجتماع است.
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
تا حالا هيچ آدم قوى اى كه گذشته آسونى داشته باشه نديدم .