پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
تاریخ انتشار :
سه شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ / ۱۶:۲۶
کد مطلب: 41569
۰
بر اساس مطالعات دانشگاه واشنگتن،

خشونت نسل گم‌ شده‌ای از مردان را در خاورمیانه ایجاد کرده است

خشونت نسل گم‌ شده‌ای از مردان را در خاورمیانه ایجاد کرده است

به گزارش خبرگزاری فرانسه، سخنگوی "دانشگاه واشنگتن" اعلام کرد در سال ۲۰۱۵ خودکشی،‌ قتل، آزار و اذیت جنسی و جنگ در منطقه "مدیترانه شرقی" جان ۲۰۸ هزار و ۱۷۹ تن را گرفته است. این دانشگاه ۱۵ سری گزارش در این زمینه را در ژورنال بین‌المللی سلامت عمومی (اینترنشنال ژورنال آو پابلیک هلث) منتشر کرده است.

 

جنگ جان حدود ۱۴۴ هزار تن از مردم را در جایی از جهان گرفته است که منزلگاه ۶۰۰ میلیون تن می‌شود و شامل ۲۲ کشور از جمله افغانستان، ایران، عربستان، پاکستان، سومالی، سودان، سوریه و امارات است. یکی از یافته‌های این گزارش نشان می‌دهد، افزایش خودکشی و خشونت‌های میان فردی در مدیترانه شرقی طی ۲۵ سال گذشته به مابقی جهان هم رسیده است.

 

این گزارش تاکید دارد، سال ۲۰۱۵ حدود ۳۰ هزار تن در این منطقه خودکشی کردند و ۳۵ هزار تن دیگر از خشونت‌های میان فردی کشته شدند و این نشان می‌دهد به ترتیب طی ۲۵ سال گذشته این موارد ۱۰۰ و ۱۲۵ درصد افزایش داشته است. در همین بازه زمانی در سایر نقاط جهان، میزان مرگ و میز ناشی از خودکشی ۱۹ درصد و خشونت میان فردی ۱۲ درصد افزایش نشان می‌دهد.

 

محققان همچنین یافتند، اختلال‌های سلامت روانی نظیر افسردگی، اضطراب، اختلال دوقطبی و اسکیزوفرنی در مدیترانه شرقی افزایش شدید نشان می‌دهد.
علی مقداد، مدیر برنامه‌های خاورمیانه در موسسه سنجش و ارزیابی سلامت (IHME) در دانشگاه واشنگتن گفت: خشونت غیر قابل تحمل و شایع در حال ایجاد یک نسل گم شده از کودکان و نوجوانان است. آینده خاورمیانه تیره و تار است مگر آنکه ما راهی برای برقراری ثبات در این منطقه بیابیم.

 

در همین حال، کمبود مشاوران،روانشناسان،روانپزشکان در این منطقه به شدت جدی است.

براساس این گزارش، کشورهایی نظیر لیبی،‌ سودان و یمن به ازای هر ۱۰۰ هزار تن تنها نیم درصد روانپزشک دارد. این میزان در مقایسه با کشورهای اروپایی که بین ۹ تا بیش از ۴۰ درصد است، ناچیز محسوب می‌شود. محققان همچنین از افزایش ۱۰ برابری مرگ و میر ناشی از اچ آی وی/ایدز بین ۱۹۹۰ و ۲۰۱۵ خبر دادند و اکثر این مرگ‌ها در جیبوتی، سومالی و سودان رخ داده است.
 

 

داده‌های مذکور از آخرین برآورد مطالعه سالانه "مسوولیت جهانی در رابطه با بیماری‌ها، آسیب‌ها و عوامل پر خطر" استخراج شده است.

 

منبع: ايسنا

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
برای اینکه دوستت داشته باشم و به تو احترام بگذارم، مجبور نیستم با تو هم عقیده باشم.