کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

استقبال پزشکی قانونی از علاقه‌مندان اهدای جسد

برای اهدای جسد با این شماره ها تماس بگیرید

25 مرداد 1396 ساعت 13:34

رییس سازمان پزشکی قانونی کشور درباره واردات و اهدای جسد، شماری از مخاطبان درخواست دریافت جزئیاتی بیشتر در مورد شرایط اهدای جسد را داشتند که سازمان پزشکی قانونی شماره تماسی را در این خصوص اعلام کرد.


به گزارش سازمان پزشکی قانونی کشور، افرادی که علاقه مند به اهدای جسد و آگاهی از چگونگی انجام این کار هستند می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر در ساعات اداری با شماره های 55442644 و 55442844 تماس بگیرند.

بر اساس این گزارش اعلام شماره تلفن های یاد شده در پی به دنبال گزارش رئیس این سازمان مبنی بر اهدای جسد برای استفاده در مراکز آموزشی و تماس های مکرر هموطنان برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص، این سازمان توسط پزشکی قانونی انجام شده است.

به گزارش ایرنا پیش از این، رئیس سازمان پزشکی قانونی در خصوص مطلبی مبنی بر واردات جسد در گفت وگویی با ایرنا اعلام کرده بود :هیچگونه واردات جسد برای تامین نیازهای آموزشی دانشگاه های علوم پزشکی و بیمارستان ها نداریم و این نیاز بیشتر از طریق اهدای جسد تامین می شود.

در تمامی دانشگاه ‌های علوم پزشکی جهان برای آشنایی پزشکان و برخی کادر درمانی، کالبدگشایی برای آموزش ارگان ها و اعضای داخلی بدن صورت می‌ گیرد، علاوه بر کالبدگشایی جسد، معاینه ظاهری جسد و استخوان‌ شناسی نیز از آموزش های دوره پزشکی است که به مجموعه این علوم آناتومی گفته می‌ شود.

احمد شجاعی افزود: بسیاری از این اجساد مورد تشریح، اهدایی هستند و افرادی که از قبل، فرم اهدا را پر کرده باشند، بعد از مرگ، جسد آنها طبق خواسته خودشان برای تشریح در دانشگاه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: برای اهدای جسد باید فرهنگ سازی شود و براساس فتواهای مراجع تقلید مانند رهبر معظم انقلاب و امام خمینی (ره) اهدای جسد می تواند برای امر آموزش انجام شود، زیرا در جهت درمان و نجات جان انسان ها انجام می شود.
وی با بیان اینکه در حال حاضر سالانه 10تا 20 اهدای جسد در کشور انجام می شود، گفت :این اهدا را بیشتر در استان های بزرگ شاهدیم و بیشتر هم توسط افراد تحصیل کرده و افراد توجیه در این خصوص، انجام می شود.


کد مطلب: 41635

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/41635/اهدای-جسد-این-شماره-تماس-بگیرید

میگنا
  https://www.migna.ir