کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ایرانی‌ها توهم باهوشی دارند!

5 شهريور 1396 ساعت 15:11

اینکه «ایرانیان باهوش‌ترین مردم جهان هستند» در سال‌های گذشته تقریبا تبدیل به ضرب‌المثلی معروف میان ایرانیان شده است، اما این در حالی است که اگر نتایج تحقیقات انجام شده در این باره توسط دانشمندان انجام شده، مطالعه شود ابطال این گزاره ثابت می‌شود.


ضریب هوشی 81 کشور جهان بین نمره 59 تا 107 بوده و از هنگ کنگ و کره جنوبی، ژاپن و اروپا با نمره بالا تا کشورهای آفریقایی با نمره پایین را شامل می شود. ایران، عراق، کوبا و.... نیز با نمره 84 تا 87 در رتبه های میانی هستند.
ایرانیان به همراه تمامی کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا، هند، پاکستان و کشورهای آسیای جنوبی و نیز دو قاره آمریکای شمالی و جنوبی در رده میانی یعنی با ضریب هوشی ۸۵ تا ۹۰ قرار می گیرند.


برای دریافت عکس باکیفیت اینجـا کلیک کنید.
 
ضریب هوشی چیست و اهمیت آن در چیست؟
ضریب هوشی یک نسبت است که از تقسیم سن عقلی بر سن تقویمی ضربدر صد به دست می‌آید. اگر سن عقلی با سن تقویمی یکسان باشد، ضریب هوشی صد می‌شود ولی در بعضی مواقع در بعضی افراد سن عقلی بیشتر می‌شود که این فرد هوشی بیشتر از سایر افراد دارد.

برای به دست آوردن سن عقلی راه‌های زیادی وجود دارد و معمولا کارشناسان از تست‌های خاصی استفاده می‌کنند که جنبه‌های مختلفی مانند تشخیص الگوها، قدرت حافظه کوتاه ‌مدت، استفاده فرد از واژه‌ها، سرعت محاسبه فرد، درک روابط یا جبر، اطلاعات عمومی، محاسبات ریاضیات، درک فضایی، منطق و املا را ارزیابی می‌کند.
به این ترتیب دستیابی به میانگین ضریب هوشی بالاتر یکی از ابزار توسعه و به طور هم‌ زمان یکی از دستاوردهای مهم توسعه محسوب می‌گردد.


کد مطلب: 41751

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/41751/ایرانی-ها-توهم-باهوشی

میگنا
  https://www.migna.ir