کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

باهوش‌ها بیشتر در جلسه‌ امتحان تقلب می‌کنند!

باشگاه خبرنگاران , 16 شهريور 1396 ساعت 9:39

تقلب کردن برای کسب نمره‌های بالای درسی کار بسیار اشتباه و ناپسندی است، اما پژوهش‌ها نشان داده که افراد باهوش بیشتر از افراد عادی به انجام این کار علاقه دارند.


کارشناسان دانشگاه گلف (Guelph) در اونتاریوی کشور کانادا، درجدیدترین پژوهش درخصوص نحوه برگزاری امتحانات، کسب نمره و نیز شیوه مطالعه دانش آموزان و دانشجویان کشور‌های مختلف دریافتند دانش آموزان باهوش بیشتر از دانش آموزان عادی به تقلب کردن علاقه‌مند هستند همچنین دختران به اندازه پسران می‌توانند نمره‌های ضعیف کسب کنند و از دیدن نمره‌های بد خود دچار ناراحتی و افسردگی شوند.

تیم پژوهشی بر روی بیش از ۳۶ هزار دانش آموز در ۱۱ دوره تحصیلی آزمایش انجام داده و پس از گرفتن امتحان به آن‌ها اجازه داده شده است تا دوباره اشتباه خود را درست کنند که از میان کل دانش آموزان تنها ۴۴۸ نفر اشتباه‌های خود را درست کرده اند.

گزارش‌های آماری نشان می‌دهد کمتر از ۵۰ درصد دانش آموزان درکل دوران تحصیلی خود تقلب می‌کنند و بسیاری از مورد‌های تقلب هرگز کشف نمی‌شوند، اما به طور کلی تقلب بین دانش آموزان باهوش بیشتر رواج دارد.

به طور کلی تقلب در دنیا بین پسران بیشتر از دختران رایج است و این روز‌ها با استفاده از وسایل الکترونیکی مختلف از جمله تلفن همراه، تبلت، قلم یا عینک هوشمند، هدست‌ها و وسایلی از این دست دانش آموزان به تقلب می‌پردازند.

کارشناسان هشدار می‌دهند تقلب باعث کاهش ارزیابی درسی دانش آموزان می‌شود، کشف تقلب در بسیاری از موارد سبب اخراج دانش آموز یا از دست رفتن فرصت مطالعاتی او شده و یک عادت رفتاری اشتباه است.


برنامه ریزی منظم، نظارت بیشتر دبیران و کادرآموزشی، پرس و جو برای رفع اشکال‌های درسی و انجام به موقع تمرین‌ها می‌تواند سبب بی نیازی به تقلب در دانش آموزان شود.

منبع:Dailymail

باشگاه خبرنگاران
 
 


کد مطلب: 41871

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/41871/باهوش-ها-بیشتر-جلسه-امتحان-تقلب-می-کنند

میگنا
  https://www.migna.ir