کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

۲۷ رفتار و حالت انسانی کشف شد

18 شهريور 1396 ساعت 0:39

محققان در یک مطالعه جدید موفق به کشف 27 دسته مجزا از رفتار و حالت انسانی شدند.


دانشمندان دانشگاه کالیفرنیا در برکلی در مطالعه جدید خود به کشف تازه ای در خصوص رفتار و حالات انسانی دست یافتند، این کشف فرضیه قدیمی روانپزشکی را مبنی بر اینکه بیشتر احساسات انسانی در دسته های جهانی شادی، غم، عصبانیت ، تعجب، ترس و انزجار قرار می گیرد، به چالش می کشد.

محققان در این مطالعه با استفاده از الگوهای جدید آماری واکنش بیش از 800 مرد و زن را در بیش از دو هزار کلیپ ویدیویی عاطفی تجزیه و تحلیل کردند که نتیجه این تجزیه و تحلیل ها به کشف 27 دسته مجزای حالت انسانی و ابداع یک نقشه چند بعدی تعاملی برای نشان دادن نحوه ارتباط این دسته ها منجر شد.

داچر کلتنر نویسنده ارشد این مطالعه ، استاد روانشناسی دانشگاه برکلی و کارشناس علوم عاطفی گفت: در این مطالعه متوجه شدیم که 27 بُعد مجزا و نه شش بعد، روش واکنش احساسی صدها نفر را به هر ویدو بیان می کرد. بعلاوه این مطالعه نشان داد که شیب های صافی میان احساساتی مانند ترس و آرامش، ترس و ناراحتی و تفریح ​​و تحسین وجود دارد.

وی ابراز امیدواری کرد که این یافته ها بتواند به محققان و مهندسان در تشخیص دقیق تر وضعیت های احساسی که حالت روحی انسان و فعالیت مغز را تشکیل می دهند کمک کند و بتواند به ابداع درمان های تقویت شده روانپزشکی، شناخت پایه های عاطفی مغز و فناوری واکنش به نیازهای عاطفی ما منجر شود.

یافته های این مطالعه هفته جاری در مجله Proceedings of the National Academy of Sciences منتشر شد.

منبع:ایرنا


کد مطلب: 41886

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/41886/۲۷-رفتار-حالت-انسانی-کشف

میگنا
  https://www.migna.ir