شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
تاریخ انتشار :
چهارشنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ / ۰۹:۵۱
کد مطلب: 41926
۱
در نامه ای به دبیرشورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح شد؛

اعتراض برخی از فار غ التحصیلان دانشگاه آزاد به روند جذب هیات علمی

اعتراض برخی از فار غ التحصیلان دانشگاه آزاد به روند جذب هیات علمی

به گزارش مهر، برخی از فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی در  اعتراض به بی عدالتی در جذب هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی به ویژه مجموعه علوم  سیاسی و روابط بین الملل نامه ای به دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی نوشتند که بخش هایی از آن به شرح زیر راست :

«بی تردید به خوبی مطلعید که سالانه هزاران نفر از جوانان این کشور با وجود ناامیدی از اشتغال و آشفتگی اقتصادی با اعتماد به سیاست های آموزشی دانشگاه آزاد در این دانشگاه مشغول تحصیل می شوند و با وجود شهریه سنگین و کیفیت آموزشی خاص، فارغ التحصیل می شوند.

با این حال متاسفانه شاهد هستیم که مدیریت این دانشگاه انگیزه کافی برای بهره گیری و اعتماد به فارغ التحصیلان خود به ویژه در حوزه علوم انسانی و به صورت خاص مجموعه علوم سیاسی و روابط بین الملل ندارد.

طی یک دهه گذشته گروه‌های علوم سیاسی و روابط بین الملل دانشگاه آزاد بویژه در تهران نهایت بی اعتنایی و بی اعتمادی را نسبت به دانش آموختگان دکتری خود روا داشته اند و به شیوه‌های غیرمنصفانه و لابی گری با دور زدن قوانین درصدد جذب اساتید قدیمی، بازنشسته و حتی اساتید شاغل در دانشگاه‌های دولتی با عناوین قراردادی متنوع (هیات علمی نیمه وقت، کار معین، هیات علمی ویژه و ...) برآمده اند و در عمل جایی برای جذب یا فعالیت علمی نیروهای جوان و آماده بکار باقی نمانده است.

ذکر این نکته نیز حائز اهمیت است که علوم سیاسی و روابط بین الملل پرتحول ترین علوم دانش بشری اند که روزآمدی، شرط لازم در میدان دانشگاهی آن است.

با اینحال تقریبا همگی این اساتید بازنشسته یا وابسته و جذب شده در دانشگاه، سال‌هاست که ارتباط علمی خود را با جریان اصلی و نظریات و تحولات جدید از دست داده اند که توضیح و اشاره به جزئیاتی بیش از این به دلیل حفظ حرمت و رعایت ادب را صلاح نمی دانیم.

حال آنکه، شرایط متغیر جهانی، نیاز به یک علوم انسانی پیشرو و راهبر دارد و بدیهی است که این مهم نسبتی با بازنشستگی و بی انگیزگی و جداافتادگی از جریان علمی ندارد.

پیشنهاد می شود جذب و استخدام مصادیق و داوطلبان از گروههای آموزشی گرفته شود و برعهده «کمیته علمی مستقل و بی طرف» متشکل از برخی اعضای گروه با برخی از اساتید این رشته شاغل در گروههای دیگر قرار گیرد تا بتدریج امکان جذب علمی و ضابطه مند فراهم شود و زمینه های خروج از رکود علمی در رشته علوم سیاسی و روابط بین الملل فراهم شود.»

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ميزان هوش، با توانايى تغيير كردن، اندازه گيرى ميشود. آلبرت انشتين