کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دانشجویان افغانی بیشترین متقاضی تحصیل در دانشگاه تهران

13 مهر 1396 ساعت 16:04

معاون دانشجویی دانشگاه تهران گفت: تعداد دانشجویان خارجی در این دانشگاه روبه افزایش است و بخش قابل توجهی از دانشجویان خارجی این دانشگاه از کشور افغانستان هستند.


به گزارش میگنا حسین حسینی معاون آموزشی دانشگاه تهران در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران گفت: این دانشگاه پذیرش دانشجوی خارجی را هرساله به صورت روتین انجام می دهد و امسال هم برای سال تحصیلی جدید بیش از 150 نفر مورد پذیرش قرار گرفتند.

وی ادامه داد: با توجه به پردیس‌های بین الملل و ارتقا دانشگاه تهران در سطح بین الملل همه ساله تعداد قابل توجهی دانشجویان خارجی متقاضی به تحصیل در این دانشگاه هستند.

معاون دانشجویی دانشگاه تهران افزود: تعداد دانشجویان خارجی در این دانشگاه روبه افزایش است و هرساله پذیرش در این خصوص صورت می‌گیرد و بخش قابل توجهی از دانشجویان خارجی این دانشگاه از کشور افغانستان می باشند.

حسینی تصریح کرد: خوشبختانه دانشگاه تهران تا کنون در زمینه جذب دانشجویان بین المللی فعالیت خوبی داشته، به نحوی که با ورود گسترده دانشجویان از کشورهای مختلف افراد بیشتری علاقمند به تحصیل در این دانشگاه می باشند.

وی اضافه کرد: آمار دانشجویان خارجی متقاضی تحصیل در دانشگاه تهران در حال تغییر است به طوری که سال گذشته بیش از 500 دانشجوی خارجی در این دانشگاه برای تحصیل ورود پیدا کردند.

معاون آموزشی دانشگاه تهران بیان کرد: امسال هم 50 نفر از اساتید این دانشگاه جزء هیئت علمی دانشگاه های کشور افغانستان هستند، چنین همکاری‌هایی تبادلات دانشگاهی هر دو کشور را تسهیل می‌‌بخشد و تبادل دانشجویان و اساتید را میسر می‌‌سازد.


کد مطلب: 42096

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/42096/دانشجویان-افغانی-بیشترین-متقاضی-تحصیل-دانشگاه-تهران

میگنا
  https://www.migna.ir