جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
شنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۶ / ۰۷:۰۰
کد مطلب: 42155
۱

نقش یائسگی در ابتلای زنان به آلزایمر

به گفته دانشمندان علوم اعصاب دانشگاه کورنل آمریکا، کاهش سطح هورمون باعث کاهش یک عنصر کلیدی عصبی در مغز زنان می شود که خطر ابتلا به بیماری آلزایمر را در آنها افزایش می دهد. این یافته ها در مورد هورمون جنسی زنان می تواند به ایجاد اقدامات اولیه کمک کند.

لیزا موسکانی، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «یافته های ما نشان می دهد کاهش استروژن در دوره یائسگی تنها موجب از بین رفتن قدرت باروری نمی شود. بلکه به معنای از بین رفتن عنصر محافظ عصبی در مغز زنان و آسیب پذیری بیشتر آنان در مقابل پیری مغز و بیماری آلزایمر است.»

این کاهش در میزان استروژن همچنین باعث تغییر در "واکنش گرسنگی" در سلول های مغزی می شود؛ یک حالت متابولیک که در کوتاه مدت سودمند است، اما در درازمدت می تواند مضر باشد. یافته ها همچنین نشان می دهد که حجم ماده خاکستری (سلول های مغزی) و ماده سفید (دسته های فیبر عصبی) در مناطق مغزی زنان که به شدت در آلزایمر تحت تاثیر قرار می گیرند، نیز کاهش می یابد.

به گفته موسکانی، «ما فورا باید این مشکلات را حل کنیم، زیرا در حال حاضر، ۸۵۰ میلیون زن در سراسر جهان وارد دوره یائسگی شده اند یا در حال ورود به این دوره هستند.»
به گفته محققان، ارائه ملاحظات پزشکی به زنان در دهه ۴۰ عمرشان و قبل از بروز هرگونه علائم عصبی یا مربوط به غدد درون ریز، می تواند از بیماری آلزایمر جلوگیری کند. زنان برای محافظت از فعالیت مغز و میتوکندری همراه با شیوه های حفظ سطح استروژن نیاز به برخی آنتی اکسیدان ها دارند.
محققان گفتند ورزش و غذاهای غنی از آنتی اکسیدان ها، مانند دانه کتان، می تواند تولید استروژن را افزایش دهد.

مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
تونل هابه ما آموختند که حتی دردل سنگ هم راهی برای عبور هست، تونل ها راست میگویند ؛ راه است ، حتی از دلِ سنگ! " آنجا كه راه نیست ، خداوند راه را می گشاید... "