پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
تاریخ انتشار :
شنبه ۸ مرداد ۱۳۹۰ / ۱۷:۲۸
کد مطلب: 4221
۱
۵

افزایش حقوق اعضای هیات علمی تا 700 هزار تومان، کارمندان، صفر تومان

مهر :  کامران دانشجو، وزیر علوم جهت پاسخگویی به سوالات دو نماینده مجلس از جمله نادر قاضی پور - نماینده مردم ارومیه و علیرضا محجوب - نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر به مجلس می رود.

نادر قاضی‌پور، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره سوال خود از وزیر علوم،‌ تحقیقات و فناوری درباره میزان افزایش حقوق استادان دانشگاهها گفت: به تازگی زمزمه‌هایی می شنویم که در برخی دانشگاههای کشور حقوق استادان فوق لیسانس و دکتری ۳۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان افزایش داشته است که باید وزیر علوم توضیح دهد این مقدار افزایش حقوق با چه میزان و معیاری بوده است. این افزایش حقوق اساتید فوق لیسانس و دکتری در حالی صورت گرفته است که حقوق کارمندان اداری این دانشگاهها حتی یک ریال هم اضافه نشده است.

وی اضافه کرد: باید مشخص شود این مقدار افزایش حقوق با چه میزان و معیاری بوده است. این در حالی است که بیشترین فشار بر روی کارمندان دانشگاهها است و آنها هستند که مزایا و زمان استراحت کمی دارند.

این نماینده مجلس، تاکید کرد: از وزیر علوم می‌خواهم در این ارتباط پاسخگو باشد زیرا این مسئله با اجرای عدالت در کشور مغایرت دارد. قاضی پور در بخش دیگر سوال خود از وزیر علوم به موضوع دیگری درباره عدم دریافت مدرک تحصیلی یک دوره آموزشی در استان آذربایجان غربی برای برخی مسئولان اشاره کرد و گفت: تاکنون 507 نفر از مسئولان استان آذربایجان غربی برای گذراندن یک دوره تحصیلی به مهاباد رفته‌اند و هر یک از آنان تا چهار میلیون تومان برای این دوره هزینه ‌کرده‌اند اما با اتمام برگزاری کلاسها، مدرک تحصیلی یا گواهینامه آموزشی به آنها داده نشده است.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: باید مشخص شود چرا این اتفاق افتاده و مسئولیت این اتفاق با چه کسی است. ترور دانشمندان ایرانی نیز روز سه شنبه 11 مردادماه با حضور وزیر علوم در کمیسیون آموزش و تحقیقات بررسی می شود.  
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

Iran, Islamic Republic of
با سلام شما خودتان را ناراحت نکنید ما به این بی عدالتی ها ،به کارکردن خر و خوردن یابو عادت داریم حقوقمان هم اضافه نشد فدای سرتان تنان سلامت باشد.
استاد دانشگاهی که در این مملکت که طرز فکر نماینده و کارمندش این است بماند و نرود به کشوری دیگر حتی افغانستان یا باید خیلی خر باشد یا باید خیلی از خود گذشته باشد. پاداش از خود گذشتگی این نیست.
آدم باید خیلی بی‌انصاف و حریص باشه که چشمش به درآمد بقیه باشه ولی به کار و زحمت آنها نباشه. جناب کارمند اگه راست میگی چرا هیإت علمی نشدی تا فرق کار را بفهمی؟ مگه غیر از زحمت کشیدن و خون دل خوردن و از هفت خوان کنکور و غیره چه مانعی وجود داشت که تو هم هیأت علمی بشی؟ می‌دونی اگه حقوق و درآمد یه رفتگر شهرداری را که متولد مثلا 40 باشه بخوان با حقوق و درآمد یه هیإت علمی که متولد 40 باشد در آخر عمرشون روی هم بگذارند و تقسیم بر 2 بکنند اون رفتگر حاضر نمی‌شه. از بین هیأت علمی فقط کسانی سود کردند که اول کارمند بودند و بعد از فرصتهای مختلف استفاده کردند و هیأت علمی شدند وگرنه بدبخت تر از کسانی که از همان اول هیأت علمی شدند پیدا نمی‌کنی.
مظاهر
Iran, Islamic Republic of
کسی منکر کم بودن حقوق کارمندان محترم نیست و قبول داریم که به سختی از پس مشکلات برمی ایند. ولی شما هم مجاز هستید برای افزایش حقوق خود تلاش کنید نه اینکه به افزایش حقوق دیگران اعتراض داشته باشید . ضمناً باید توجه داشته باشید که در شرایط 2 -3 سال اخیر بدبخت تر از کارمند و هیأت علمی در جامعه نداشته ایم تورم در طی سال گذشته را از روی اقلامی که در زندگی باآن سرو کار داشته اید محاسبه کنید ببینید افزایش کمتر از 250 درصد در قلم کالای مصرفی در زندگی تان مشاهده می کنید آنوقت حقوقتان 20 درصد اضافه می شود سر و ته آن با کسورات و بیمه و تشکیلات زده می شود و نهایت کار 10 درصد افزایش حقوق داشته این حال خود مقایسه کنید ببینید به حقوق هیأت علمی چیزی اضافه شده که شما اعتراض می کنید. کدام هیأت علمی دانشگاه را سوار بر ماشین 100 میلیونی در کشور میبینید در حالی که خیابان ها پر است از ماشین های بالای 100 میلیون تومان. همه را رها کرده اید به حقوق هیأت علمی چسبیده اید. خاک بر سر این تفکر!!!!!!
به حقوق و مزایا کاری ندارم و قصد مقایسه حقوق یک هیئت علمی که حداقل 22 سال تحصیل کرده (یعنی 10 سال اضافه تر از کسی که با دیپلم وارد بازار کار شده، بدون حقوق فقط زحمت کشیده) با بقیه ( غیر از کارکنان دولت و کارگرها و بخشی از کسبه که چندان وضعیت کاری خوبی ندارند) را ندارم فقط نکته تاسف بار، تفکر یک نماینده مجلس است که ارزش کاری انسانها از نظر وی همان معیاری است که با ان الاغ را می سنجند. ایشان که از جمله پیروان شدید رهبری هستند نفهمیدند که بارها رهبری فرمده اند که اگر غرب پیشرفت کرده به خاطر علم بوده و اگر ما عقبیم به خاطر بی علمی است و ایشان هنوز نفهمیده اند که یک هیئت علمی کارش و ارزشش به وقت گذاشتن برای ثبت نام دانشجویان و امور اداری انها نیست (هرچند این امر مهمی است ) بلکه هیئت علمی کارش پژوهش، تحقیق و پروردن کسانی است که نیروهای آتی مملکت هستند. هیئت علمی مانند سرمایه گذاری است که ارزش وی به میزان سرمایه اش است نه به میزان دوندگی که انجام می دهد.
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
تا حالا هيچ آدم قوى اى كه گذشته آسونى داشته باشه نديدم .