کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

قائم مقام امور بین‌الملل وزارت علوم:

اساسنامه تاسیس دانشگاه D8 تصویب شد

4 آبان 1396 ساعت 10:53

قائم مقام امور بین‌الملل وزارت علوم از تاسیس دانشگاه D8 در دانشگاه بوعلی همدان خبر داد و گفت: تا شش ماه آینده اولین ورودی‌های مقطع کارشناسی ارشد از هشت کشور مسلمان در این دانشگاه جذب می‌شوند.


به گزارش میگنا دکتر حسین سالار آملی در گفت‌وگو با ایسنا ضمن اعلام این خبر تصریح کرد: در حال حاضر اساسنامه تاسیس دانشگاه D8 در دانشگاه بوعلی سینای همدان به تصویب رسیده و امیدواریم در شش ماه آینده بتوانیم اولین دوره دانشجویان را در مقاطع کارشناسی ارشد جذب کنیم.

قائم مقام امور بین‌الملل وزیر علوم همچنین تاکید کرد: قطعا تاسیس  دانشگاه D8 که با حضور هشت کشور مسلمان صورت می‌گیرد بدون تلاشهای دکتر غلامی رئیس دانشگاه بوعلی به نتیجه نمی‌رسید و من فکر می‌کنم تاسیس این دانشگاه یکی از مهمترین اقدامات وی در بین‌المللی کردن آموزش عالی کشور و امکان استفاده از ظرفیت‌های علمی و آموزشی ایران توسط کشورهای مسلمان است.

دکتر سالار آملی همچنین تاکید کرد: اعتقاد ما این است کسی که در راس وزارت علوم قرار می‌گیرد و حتی روسای دانشگاه‌های بزرگ باید دارای بینش و نگاه بین‌المللی و همچنین دارای سابقه‌ای از فعالیت‌های بین‌المللی در حوزه علم و آموزش باشد. چراکه در دنیای امروز نمی توانیم علم و دانش و فناوری را محدود به داخل کشور بکنیم. خوشبختانه دکتر غلامی با فعالیت‌های ارزنده خود به خصوص تلاش او برای تاسیس دانشگاه D8 نشان داد که گزینه مناسب در عرصه آموزش عالی است.

قائم مقام امور بین‌الملل وزارت علوم تاکید کرد: خوشبختانه ظرفیت‌های بزرگی در عرصه علم و آموزش در دانشگاه‌های کشور وجود دارد که باید کشورهای دیگر و اندیشمندان مسلمان بتوانند از این ظرفیت‌های بزرگ کشور ما استفاده کنند و اقدامی که دکتر غلامی در عرصه تاسیس دانشگاه D8 در همدان کرد اقدام خوبی در بین‌المللی کردن آموزش عالی و توسعه علمی کشور به شمار می رود.

وی دکتر منصور غلامی نامزد پیشنهادی وزارت علوم را دارای بینش بین‌المللی توصیف کرد و افزود: فعالیت‌های او در برای تاسیس دانشگاه D8 و تلاشهای دکتر غلامی برای بین‌المللی کردن دانشگاه بوعلی سینای همدان مورد تایید و توجه وزارت علوم است. به طوریکه در نشست اخیر اجلاس D8 که با حضور روسای هشت کشور بزرگ دنیا در استانبول ترکیه برگزار شد، دکتر جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور و اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه هر دو بر تاسیس دانشگاهی با عنوان  دانشگاه D8 در دانشگاه همدان تاکید کردند.


کد مطلب: 42255

آدرس مطلب :
https://www.migna.ir/news/42255/اساسنامه-تاسیس-دانشگاه-d8-تصویب

میگنا
  https://www.migna.ir