پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
تاریخ انتشار :
دوشنبه ۸ آبان ۱۳۹۶ / ۱۶:۵۳
کد مطلب: 42288
۱

واکنش دانشگاه فرهنگیان به طرح استخدام ۱۲۰ هزار معلم

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ متن بیانیه‌ دانشگاه فرهنگیان در واکنش به طرح مجلس برای استخدام 120 هزار نفر در آموزش و پرورش بدین شرح است:

-
برای اصلاح جامعه و دست یابی به آرمان های توسعه میهن به شهادت عقل و تجربه های جهانی راهکار قطعی و پایدار، تمرکز بر کیفیت معلم و ایجاد تحول در تعلیم و تربیت بدست اوست. نظام ما برای تحقق این معنا دانشگاه فرهنگیان را تاسیس کرده است. آنگاه چگونه می توان تصور کرد که در یک حرکت شتابزده و معطوف به منافع کوتاه مدت، رخدادی استراتژیک و همسو با منافع ملی و توسعه ای را بی خاصیت نماییم؟ چرا که با اجرایی شدن طرح نمایندگان محترم در زمینه استخدام تقریبا بی قید و شرط حرفه ای نیروهای حق التدریس و آموزشیاران نهضت سواد آموزی، بواسطه پوشش باورنکردنی 120 هزار نفری عملا دانشگاه فرهنگیان از گردونه تربیت معلم کنار گذاشته شده یا کاملا به حاشیه رانده خواهد شد!!! روشن است که این اتفاق با منویات مقام معظم رهبری هیچگونه سازگاری و سنخیت ندارد.

تاسف آورتر اینکه در حمایت از این تصمیم ناصواب و ناقض حکم برنامه تازه تصویب شده ششم توسعه، پای دانشگاه فرهنگیان و مدیریت آن را نیز به میان بکشیم و عملکرد دانشگاه در طی سال های اخیر را مسبب یا توجیه کننده این تصمیم به افکار عمومی و نخبگان معرفی کنیم! ادعا این است که اگر دانشگاه فرهنگیان به وظایف خود عمل می کرد هیچگاه نمایندگان به چنین طرح هایی متوسل نمی شدند!!

طرح این معنا بویژه از سوی نماینده محترمی که خود در گذشته مدیریت دستگاه آموزش و پرورش را برعهده داشته و برای پایه گذاری دانشگاه نیز متحمل زحماتی شده است جای تعجب بیشتر دارد. توضیح اینکه اسناد متعلق به دوره تاسیس دانشگاه که مربوط به دولت دهم است شهادت می دهند دانشگاه باید سالانه 25 هزار معلم جدید تربیت کند و در اختیار دستگاه تعلیم و تربیت کشور قرار دهد.

بر این اساس دانشگاه می توانست تا این تاریخ دو گروه 25 هزار نفره و جمعا 50 هزار نفر را فارغ التحصیل کرده و به میدان تعلیم و تربیت گسیل نماید. نکته اینجاست که دانشگاهِ متهم به کم کاری و یا به تعبیر طعن امیز دیگر با "فتیله نیمه روشن"، تا این تاریخ بالغ بر 50 هزار نفر دانش آموخته را تحویل آموزش و پرورش کشور داده است و با متر و معیار بانیان دانشگاه حداقل به 100% هدف کمی خود نایل شده است! تنها تفاوت در چگونگی دانش آموختگی این تعداد و نقدی است که ممکن است هر صاحبنظری مثلا به روش یک ساله مهارت آموزی داشته باشد که البته قابل بحث است. لیکن در این مقال و در پاسخ به این سوال که چرا با طرح پیشنهادی می خواهید به یکباره بالغ بر 120 هزار نفر احراز صلاحیت نشده را به آموزش و پرورش تحمیل کنید، کاملا بی ارتباط بوده و مسموع نیست.

بنابراین از همه نمایندگان ارجمند مردم تقاضا می شود مسئولیت های ملی و پاسخگویی به تاریخ را بیش از پیش نصب العین خود قرار داده و از پیگیری تصویب این طرح، دستکم در شکل مسئله ساز کنونی، دست بشویند.

دانشگاه فرهنگیان راه برون رفت را شرکت در دوره فشرده مهارت آموزی و پذیرفته شدن در آزمون صلاحیت حرفه­ای پیشنهاد می نماید که راه حلی اعتدالی و خردپذیر بوده و امادگی برگزاری ان با رعایت ضوابط علمی در این دانشگاه وجود دارد.
و اخر دعوانا ان الحمد لله رب العالمین
نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

چطور از مردها تعریف کنیم؟
ایجاد هر خاطره جدید به مغز آسیب می‌زند!
مطالعه نشانگر عصبی بالقوه برای آسیب اجتماعی در اختلالات روانی را نشان می دهد!
۱۰ شگرد رسانه‌ای برای اثرگذاری بر باورهای مخاطب
پنج اقدامی که والدین باید در مواجهه با کودکان کابوس زده انجام دهند!
«آلیس در سرزمین عجایب»؛ اختلال روانی عجیب
سندروم مسأله با پدر / آسیب‌های بی‌مهری پدران به دختران
روانشناسی که دنیای سرمایه گذاری را ۱۸۰ درجه تغییر داد
چرا گاهی نمی‌توان بخشید و فراموش کرد؟!
مغز چطور خاطرات ماندگار می‌سازد؟
روانشناسی جمع‌آوری اشیا و یا کلکسیونر شدن
دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
مردم هرگز خوشبختی خود را نمیشناسند اما خوشبختی دیگران همیشه جلو دیدگان آنهاست به داشته هاي خود عميق تَر نگاه كنيم