جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
تاریخ انتشار :
شنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۶ / ۱۰:۴۰
کد مطلب: 42324
۰
رئیس نخستین کنگره روانشناسی ترافیک:

لزوم توجه جدی به موضوع روانشناسی ترافیک برای کاهش تصادفات

لزوم توجه جدی به موضوع روانشناسی ترافیک برای کاهش تصادفات

به گزارش میگنا حسین پورشهریار در آستانه برگزاری نخستین کنگره روانشناسی ترافیک اظهارداشت: آمار بالای تصادفات و تلفات ناشی از آن در کشور ضرورت برگزاری کنگره روانشناسی ترافیک نشان می دهد و بر همین اساس بر آن شدیم چنین کنگره ای را برگزار کنیم.

وی افزود: اطلاع رسانی و افزایش آگاهی جمعیت متخصص و درگیر با ترافیک و آموزش به افرادی که با مسائل ترافیکی مواجه اند از جمله اهداف برگزاری نخستین کنگره روانشناسی ترافیک است.

رئیس نخستین کنگره روانشناسی ترافیک با اشاره به اینکه اگر از مبانی علمی علوم رفتاری و روانشناسی استفاده کنیم می توانیم دانش افراد مرتبط با حوادث ترافیکی را ارتقا دهیم، ادامه داد: نقش روانشناسی در کاهش حوادث ترافیکی بسیار زیاد بوده و بیشتر از 100 سال است روانشناسی ترافیک را در آلمان وجود دارد و قوانینی وضع که رانندگان شاخص های روانشناسی آنها بررسی می‌شود.

پور شهریار با اشاره به اینکه بررسی ابعاد روانشناختی رانندگان به ویژه در رانندگانی که تخلفات حادثه ساز داشته یا دارای نمره منفی اند، بیشتر باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: اما متاسفانه در ایران به موضوع روانشناسی ترافیک و بررسی ابعاد روانشناختی رانندگان به صورت فصلی در جامعه توجه شده و گاهی اصلا مورد توجه نبوده است.

وی با بیان اینکه رانندگی تهاجمی یک خصیصه روانشناختی است، اظهار داشت: کاهش آستانه تحمل نشانه‌ای از اختلال روان است و در رفتار رانندگی افراد بسیار تاثیر گذار محسوب می‌شود. همچنین افراد مضطرب رانندگی تهاجمی دارند و این موضوع تصادفات رانندگی را چندین برابر می‌کند.
رئیس نخستین کنگره روانشناسی ترافیک خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم با توجه به مشکلات روانشناختی رانندگان و در کنار این موضوع با ایجاد فرهنگسازی شاهد کاهش آمار تصادفات رانندگی و تلفات و آسیب‌های ناشی از آن باشیم.

لازم به ذکر است؛ نخستین کنگره روانشناسی ترافیک با هدف ایجاد همگرایی بیشتر بین کارشناسان حوزه کاهش تصادفات جاده ای و ریلی و معرفی کارکردهای دانش روان شناسی ترافیک در 21 و 22 آذرماه در مرکز همایش‌های بین المللی شهید بهشتی برگزار خواهد شد.

همچنین این کنگره دارای امتیاز بازآموزی سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور است و اساتید، دانشجویان، پژوهشگران و مؤسسات مرتبط با حوزه ترافیک می توانند جهت شرکت در اولین کنگره ملی روان شناسی ترافیک از تاریخ 25 مهرماه به سایت http://conf.sbu.ac.ir/index.php/NCPT/NCPT-1 مراجعه و ثبت نام کنند.

منبع: فارس

نام شما

آدرس ايميل شما
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود
  • نظرات پس از تأیید مدير حداكثر ظرف 24 ساعت آينده منتشر می‌شود

دربارۀ تاثیرات عجیب «ترس از پشیمانی»
چگونه با ذهن آگاهی حواس کودکان مان را جمع کنیم؟
تقاضا برای سلب اختیار تشخیص اختلال اسکیزوفرنی توسط روانشناسان بالینی!
چرا نباید برای جلب محبت یا عشق التماس کنیم؟
ویژگی‌های یک اردو مطالعاتی خوب چیست؟
چطور از فکر کردن بیش از حد به یک موضوع جلوگیری کنیم؟
نوجوانان آمریکایی بدون تلفن همراه احساس بهتری دارند
من با دروغ گفتن و آه وناله پول درمیارم
افراد کمال‌گرا چه ویژگی‌هایی دارند؟
كودكان را قرباني حرف مردم نكنيد
خودبیمارانگاری از خود بیماری مرگبارتر است!
راه‌ درمان تب بالای تمایل به عمل‌های زیبایی چیست؟
صعود به اورست 13 روز به طول مي انجامد، اما سقوط از آن فقط « 8 ثانيه ». ساختن روابط مدتها به طول مي انجامد اما از بين رفتن آن فقط در چند ثانيه!